مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان:

ده درصد از اشتغال استان در بخش تعاونی است

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۷:۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۱۴۰۳۵
ده درصد از اشتغال استان در بخش تعاونی است
به مناسبت هفته تعاون مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در یک نشست خبری حاضر شد و به تشریح برنامه‌های این اداره کل در هفته تعاون پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در این نشست خبری با گرامیداشت هفته تعاون گفت: مردم کرمان با تشکیل گروه‌ها مختلف نشان دادند که روحیه کار جمعی را دارند و ما شاهد اداره هزاران چاه تلمبه با شرکای متفاوت بودیم.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه افزایش همکاری باعث ارتقاء دانش یک گروه می‌شود، اظهار کرد:استان کرمان با داشتن 5186 تعاونی رتبه هشتم کشوری را از نظر تعداد تعاونی داراست این استان یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های خاورمیانه را در خود جای داده است و نکته قابل توجه این است که طی سال‌های گذشته رتبه اول صادرات غیرنفتی از طریق تعاونی‌ها انجام می‌شد و این مسائل وظایف ما را سنگین‌تر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره تعاونی‌های برتر تصریح کرد: دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر را با حضور 600 تعاونی برگزار خواهیم کرد که از این بین 28 تعاونی را به عنوان تعاونی برتر انتخاب کردیم و ضمنا دو تعاونی از این تعاونی‌ها هم حائز رتبه کشوری شدند.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش روزهای هفته تعاون را که برای هر روز عنوانی برگزیده شده تشریح کرد: روز اول هفته تعاون؛ تعاون، توسعه بازار و صادارت نام‌گذاری شده و در این روز علاوه بر غباررویی گلزار شهدا و رژه ناوگان تاکسیرانی نمایشگاهی از تعاونی‌ها افتتاح شد. روز دوم تعاون در تعاون و تحکیم معاملات شبکه‌ای نام دارد و عنوان روز سوم هم تعاون، توسعه و مدیریت کارآفرینی است و روز چهارم هم نامش تعاون، تامین مالی و بازار سرمایه و رشد اقتصادی است و احداث غرفه مشاوره، تعاون و کارآفرینی از اقدامات این روز است. روز پنجم هم تعاون، کارآفرینی، اشتغال و رفاه نام‌گذاری شده و روز ششم تعاون، فرهنگ عمومی و جمعی است و عنوان روز هم هفتم که اخرین روز است تعاون، علم و فناوری انتخاب شده است.

اسماعیلی ده درصد از اشتغال استان را در بخش تعاونی خبر داد و اضافه کرد: ما در سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه آزاد، منابع طبیعی، صندوق کارآفرینی و ... منعقد کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز