معاون استاندار:

کرمانشاه باید در زمینه تولید و فروش انرژی سرآمد باشد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۰۷:۵۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۴۰۴۸
کرمانشاه باید در زمینه تولید و فروش انرژی سرآمد باشد
آن چه در دنیای امروز بر آن تاکید می‌شود فهم سود مشترک است.

معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری گفت: کرمانشاه باید در زمینه تولید و فروش انرژی سرآمد باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی معاون استاندار باحضور در جمع شرکت کنندگان دوره‌های  آموزشی شرکت توزیع برق استان با اشاره به جایگاه خوب کشور و استان در تولید و صادرات برق اظهار داشت: دانش فنی مهم‌ترین امتیازی است که توانسته است جایگاه کشور و استان را در زمینه تولید و صادرات برق تثبیت و رونق ببخشد.

 وی افزود: از همین رو باید در پرورش سرمایه‌های انسانی و افزایش کیفیت آموزش‌های دانشگاهی در رشته‌هایی مانند برق و الکترونیک گام‌هایی محکم‌تر برداریم و بر روی آن حساس باشیم.

معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری به نقش شرکت‌های فعال در زمینه صنعت اشاره کرد و گفت: جایگاه چهاردهم جهانی در زمینه برق نشان از وجود شرکت‌هایی با دانش فنی زیاد و فرا منطقه‌ای دارد و باید دست به دست هم بدهیم تا شرکت‌های فعال در زمینه برق و الکترونیک به جایگاه بین‌المللی برسند و با تقویت آن‌ها به کسب ثروت از طریق فروش دانش و محصول و نیز ایجاد اشتغال برسیم.

حاتمی با تاکید بر تقویت حس رقابت در بین شرکت‌های فعال گفت: آن چه برای حضور موفق در عرصه‌های رقابتی مهم است افزایش روحیه خلاقیت و کارآفرینی و هم حضور موفق در سایر کشورهاست که بتوانیم توانمندی‌های خود را در رقابت با دیگر شرکت های بین‌المللی بسنجیم و در کار خود موفق شویم.

وی افزود: آن چه در دنیای امروز بر آن تاکید می‌شود فهم سود مشترک است که باعث نزدیکی و تعامل شرکت‌های مختلف با کارایی‌های مختلف و برای رسیدن به یک هدف و سود مشترک می‌شود که این روحیه باید در بین شرکت‌های داخلی که فعالیت‌های بین‌المللی دارند تقویت شود.

معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری اظهار داشت: باید نگاهمان به تولید انرژی جدای از بهبود وضعیت داخلی، نگاهی بر مبنای صادرات محصول تولیدی، صادرات علم و دانش و کسب ثروت باشد به خصوص از ظرفیتی که در کشورهای همسایه وجود دارد باید نهایت استفاده را ببریم و کرمانشاه در زمینه تولید و  فروش انرژی باید سرآمد باشد و این امر تحقق پیدا خواهد کرد..

حاتمی در پایان گفت:تمام تلاش مسئولین استان این است که بتوانیم از فضای گاها فرسایشی و یکنواختی عبور کنیم و فضایی توام با پویایی و تحرک را در استان کرمانشاه به ویژه در زمینه اقتصادی ایجاد کنیم که با توجه به تعامل و همکاری که وجود دارد چشم‌انداز روشنی را می‌توان برای استان ترسیم کرد.

 

نظر شما