معاون آموزش حوزه علمیه استان قم:

۱۲۰۰ طلبه جدید وارد حوزه علمیه قم شدند

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۲:۵۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۴۱۵۵
۱۲۰۰ طلبه جدید وارد حوزه علمیه قم شدند
معاون آموزش حوزه علمیه استان قم گفت: امسال پذیرش از رده‌های مختلف تحصیلی انجام شد و ۱۲۰۰ طلبه جذب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد سجودی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در استانداری قم برگزار شد گفت: جایگاه حوزه علمیه استان قم یک جایگاه بسیار ویژه است که باید فعالیت‌های این نهاد علمی و مذهبی، برای همه مردم ارائه شود.

وی افزود: در سراسر استان‌های کشور، مراکز مدیریت استانی وجود دارد که فعالیت همه این مراکز زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است؛ حوزه علمیه استان قم نیز به مدیریت حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال فعالیت دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم گفت: 85 هزار طلبه در حوزه علمیه قم به تحصیل مشغول بوده و 10 هزار نفر در مدارس حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این مدارس زیرپوشش حوزه علمیه قم بوده که تعداد آنها به 65 واحد آموزشی می‎رسد؛ از این تعداد هشت واحد در استان اصفهان فعال است.

سجودی بیان کرد: سایر طلاب که طلاب آزاد محسوب می‌شوند در مقاطع بالای حوزه یا سطح خارج تحصیل می‌کنند؛ سطوح عالی حوزه شامل سطح دو، سه و چهار است که سطح چهار، معادل دکتری است.

وی بیان کرد: در بخش داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه نیز امسال پذیرش از رده‌های مختلف تحصیلی انجام شد و 1200نفر جذب شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان قم گفت: در بخش اساتید نیز باید گفت که هم اکنون 800 استاد به شکل رسمی و دارای پرونده تدریسی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند و در بخش سطوح عالی و خارج نیز 1000 نفر استاد مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز