نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی

شهرستان دورودپتانسیل احداث بارانداز و بندر خشک را دارد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۴:۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۱۸۴
شهرستان دورودپتانسیل احداث بارانداز و بندر خشک را دارد
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بارانداز و بندر خشک در شهرستان دورود تاکید کرد: شهرستان دورود به واسطه وجود راه ریلی، زیرساخت‌های اولیه و لازم جهت احداث بارانداز و بندر خشک را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان عباس قائدرحمت در نشست بررسی مشکلات برخی از پروژه‌های اقتصادی شهرستان دورود که با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به پروژه پالایشگاه نفت در شهرستان دورود، اظهار داشت: مجوزهای لازم در خصوص این پروژه صادر شده است و به همین منظور جلسات متعددی را با مسئولان ارشد کشور برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: برای صدور این مجوزها دو شرط اثبات توانایی فنی و توانایی مالی برای بخش خصوصی که درخواست اجرای این پروژه را داده جهت صدور مجوز قطعی مقرر شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به منظور رفع برخی از مشکلات این پروژه جلسه‌ای با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه سرمایه‌گذار در فرمانداری دورود برگزار شد و هرکدام از طرفین تعهداتی را پذیرفت.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، شرکت سرمایه‌گذار مستندات و درخواست‌های خود را ظرف یک مدت مشخص به اداراتی همچون منابع طبیعی، محیط‌زیست و امور اراضی جهاد کشاورزی ارائه دهد و ظرف زمان کوتاهی به این درخواست‌ها پاسخ داده شود که تاکنون نتیجه کار مشخص نشده است.

قائدرحمت در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای سنگ‌بری در شهرستان دورود یادآور شد: به دلیل مشکلات موجود در صنعت سنگ در کشور حدود 20 هزار نفر کار خود را از دست داده‌اند و 100 هزار نفر دیگر در خطر قرار دارند.

وی با اشاره به مشکلات این واحدهای صنعتی یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده و حق بیمه چهار درصدی سختی کار از مشکلات سنگ‌بری‌های کشور است که در شهرستان دورود نیز این واحدها با چنین مشکلاتی مواجه هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان دورود سومین شهر استان از نظر جمعیت شهری است، گفت: با وجود پتانسیل‌های بالایی که در حوزه گردشگری در شهرستان دورود وجود دارد، حتی یک تخت اقامتی در این شهرستان موجود نیست و کمک به توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان توسعه این منطقه را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح بارانداز و بندر خشک در شهرستان دورود تاکید کرد: شهرستان دورود به واسطه وجود راه ریلی، زیرساخت‌های اولیه و لازم جهت احداث بارانداز و بندر خشک را دارد.

این مسئول در پایان با اشاره به کارخانه فولاد دورود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی این واحد تاکنون نتوانسته تسهیلاتی را از بانک دریافت کند که امیدواریم در این خصوص بانک‌های عامل همکاری مورد نیاز را جهت تسریع در روند اجرای پروژه را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز