رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد

حضور روحانیون در مناطق روستایی نقش بسزایی در بالا بردن بصیرت دینی روستائیان دارد

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۴:۴۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۱۹۴
حضور روحانیون در مناطق روستایی نقش بسزایی در بالا بردن بصیرت دینی  روستائیان دارد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که خانه‌های عالم به‌منظور حضور دائمی روحانیون در مناطق روستایی احداث می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد، شهریورماه در جمع خبرنگاران در رابطه با فعالیت‌های شبکه تبلیغ، با اشاره به این‌که روحانیون امین و معتمد مردم هستند، گفت: مردم روحانیون را ملجا و پناهگاه خود می‌دانند و برای رفع بسیاری از مشکلات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات روستائیان از سوی روحانیون مستقر، افزود: روحانیون به‌عنوان زبان گویای مردم با مراجعه به ادارات، نهادها و ارگان‌ها برای احقاق حقوق و پیگیری مطالبات روستائیان اقدام می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که متولیان حوزه باید روحانیون را برای خدمت در مناطق روستایی و محروم تشویق و ترغیب کنند، تصریح کرد: هم اکنون  بسیاری از مناطق روستایی این شهرستان با وجود خانه عالم، با کمبود روحانی مواجه‌اند و در این خصوص باید متولیان امر تبلیغ، زمینه حضور مبلغان را در مناطق روستایی و فاقد روحانی فراهم آورند.

وی با اشاره به این‌که خانه‌های عالم به‌منظور حضور دائمی روحانیون در مناطق روستایی احداث می‌شوند، افزود: بی‌شک حضور روحانیون در مناطق روستایی نقش بسزایی در بالا بردن بصیرت دینی و فرهنگی روستائیان ایفا می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: روحانیون و مبلّغان علاوه بر انجام امور دینی از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری جلسات قرآنی، بیان احکام و برگزاری مجالس مذهبی و ملی، در کاهش و رفع اختلافات در بین مردم روستاها نیز نقشی سازنده و اثرگذار دارند و تلاش می‌کنند تا با ایجاد صلح و دوستی و رفع کدورت‌ها، اختلافات منطقه‌ای را به حداقل برسانند.

نظر شما