با اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی؛

تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۵:۳۷:۱۸
کد خبر: ۳۱۴۸۱۱
تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد
حق پرست به برنا گفت: دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنایع دستی از دستاوردهای این اتفاق مبارک برای شهر تبریز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو فعالیت ها و تعاملات صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی در سال 2015 با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه ، شهر های تبریز و اصفهان نمایندگان کشورمان درحوزه صنایع دستی و فرش به طور مشترک به ثبت جهانی رسیدند.

وی، با اشاره به سفر هیئت ریسه شورای جهانی صنایع دستی در تیر ماه سال جاری به تبریز، تصریح کرد: 6 شهر در سال 2015 به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با شاخصه های  منحصر به فرد صنایع دستی به عنوان کاندیدا به این شورا معرفی شدند و در نهایت با توجه به پتانسیل های و ویژگی های منحصر بفرد این دو شهر در حوزه صنایع دستی برای اولین بار به طور همزمان دو شهر تبریز و اصفهان به ثبت جهانی رسیدند.

 وی یادآور شد: دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنایع دستی را می توان از دستاوردهای این اتفاق مبارک برای شهر تبریز و فرهنگ و هنر غنی این سرزمین دانست.

نظر شما