توسط سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم صورت می‌گیرد

اجرای طرح نظافت مسیر نجف تا کربلا

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۰:۰۵:۰۳
کد خبر: ۳۲۹۹۴۴
اجرای طرح نظافت مسیر نجف تا کربلا
سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از اجرای طرح نظافت و پاکسازی مسیر نجف تا کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به این‌که طرحی از طرف سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم برای ارائه در نشست معاونان فرهنگی اجتماعی کلانشهر‌ها مطرح شد، گفت: در نشستی که در اردبیل برگزار شد، طرحی با عنوان نظافت و بازیافت زباله در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا ارائه شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم موضوع نظافت مسیر نجف تا کربلا را امری مهم تلقی و عنوان کرد: بعد از بحث امنیت، نظافت این مسیر از مباحث ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد تا هم بحث سلامت زائران تامین شود و هم در زمینه محیط زیست گامی برداشته شود تا لطمه‌ای به محیط زیست منطقه وارد نشود.

وی با بیان اینکه با این اقدام یک حرکت فرهنگی در گردهمایی بزرگ شیعیان جهان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی می‌تواند بعد جهانی داشته باشد و این کار با مدیریت شهرداری کلانشهر‌ها و با مشارکت شهروندان شکل می‌گیرد.

موسوی‌نژادیان با بیان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این طرح بیان کرد: تهیه امکانات مورد نیاز و مدیریت و برنامه‌ریزی این اقدام با شهرداری قم است و مراکز استان‌ها عهده دار اجرای این طرح هستند.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: به زودی فراخوان این طرح مهم نیز ارائه می‌شود تا کسانی که علاقه‌مند مساعدت هستند اعلام آمادگی کنند و همچنین شرکت‌هایی که در زمینه تولید کیسه زباله و پلاستیک فعالیت می‌کنند در صورت تمایل می‌توانند همکاری داشته باشند.

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با شناختی که از زائران مسیر نجف تا کربلا داریم قطعا می‌توان این طرح را به خوبی اجرایی کرد و در زمینه کاهش تولید زباله و پاکسازی، حرکتی جمعی صورت خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز