مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

درآمد تبلیغاتی نمایشگاه کتاب استان فارس صرف هزینه های آن شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۲:۰۰:۵۵
کد خبر: ۳۳۸۳۱۲
درآمد تبلیغاتی نمایشگاه کتاب استان فارس صرف هزینه های آن شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: درآمد تبلیغاتی نمایشگاه کتاب استان فارس صرف هزینه های آن شود.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، دکتر بهزاد مریدی در نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: موضوع تبلیغات و درآمد تبلیغاتی نمایشگاه کتاب استان فارس به نحوی است که باید جلو استفاده یک جانبه از آن به تدوین راهکارهایی گرفته شود.

وی   ابراز داشت: برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب هیچ گونه امکان بهره برداری از تبلیغات محیطی آن ندارند،حتی این مجموعه امکان نصب یک بیلبورد یا بنر در فضای نمایشگاه بین المللی شیراز را نمی دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:به این واسطه که نمایشگاه کاری بزرگ و رویداد گسترده فرهنگی هریک از استان هاست، در جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد که استطاعت مالی برگزاری نمایشگاه برای همه استانها نداریم، بنابراین استانهایی که می توانند این نمایشگاه را برگزار کنند، محدود به چند استان است.

مریدی ادامه داد: شیراز در این بین زبانزد خاص و عام بوده و هست. پارسال با کمی تفاوت به واسطه میزان فروش، استقبال و شرکت ناشران، توانستیم پس از تبریز در مقام دوم برپایی مطلوب نمایشگاه قرار گیریم، لذا امسال نیز با برنامه ریزی و هم کاسه شدن تجربه های دست اندرکاران که از ٥٠ روز پیش آغاز شده، بنا بر این قرار گرفت که مقام نخست را از آن شیراز کرده و اطمینان و امید داریم این اتفاق شکل بگیرد.

وی باتاکید براینکه ثبت نام ها انجام شده تاکنون ١٠درصد افزایش نسبت به شهر تبریز رانشان می دهد، گفت: باید ناشران بسیار خوبی رابرای این رویداد فرهنگی جذب کنیم از این رو  دست اندرکاران نمایشگاه کتاب در شیراز به شکل جداگانه با ناشران معتبر به مذاکره پرداختند و توانستند انتشاراتی هایی که به غیر از نمایشگاه تهران، ترجیح می دهند در هیچ یک از نمایشگاه های استانی شرکت نکنند، متقاعد شدند تا در نمایشگاه کتاب استان فارس، حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس با ابراز امیدواری از اینکه بتوان برنامه گسترده و مناسبی در خور نمایشگاه استان فارس برگزار شود، عنوان کرد: پیش از این برنامه زمان بندی که به مرکز اعلام شد مبتنی بر تاریخ ٢٧ آبان تا ٤ آذر ماه بود. با اینکه این برنامه تابستان درخواست شده بود و این زمان بندی به شرکت نمایشگاه ها ابلاغ شد، به هر روی برنامه تثبیت بود که در ادامه دستخوش اتفاقات مکرری شد که ناگزیر شدیم جابه جایی انجام گیرد.

مریدی بزرگترین علت جابه جایی تاریخ نمایشگاه استانی کتاب فارس را همزمانی نمایشگاه "یار مهربان" در تهران عنوان کرد و گفت: امکان حضور بسیاری از ناشران ارزشمند را به این خاطر از دست می دادیم، لذا ما ناگزیر بودیم این کار را انجام دهیم تا نهایتا جمع بندی ها به تاریخ سوم تا دهم آذر رسیدیم که با مشکلاتی همراه بود.

وی با اشاره به اینکه محل نمایشگاه تا ١٢ آذر در اختیار انبوه سازان است، ادامه داد: بنابر این با مذاکراتی که با انبوه سازان انجام گرفت، نهایتا با همکاری این بخش متقاعد شدند زمان به گونه ای تغییر کند که نمایشگاه کتاب سوم تا هشتم آذرماه برگزار شود. بدین ترتیب با ٦ روز برنامه ریزی و تمام همت گذاشته شود که تاریخ نهم صبح نمایشگاه در اختیار انبوه سازان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت مطالبات شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس وجود ندارد و این موارد به نحوی با همت استانداری فارس و سازمان برنامه و بودجه استان مدیریت خواهد شد، ادامه داد: با اینکه دولت به واسطه نگاه مثبت و پشتیبانی بخش کتاب را از مالیات معاف کرده است، در توان مالی فرهنگ و ارشاد نیست که هزینه های اجاره ٦روزه نمایشگاه را تامین کند.

مریدی خواستار معاف شدن نمایشگاه کتاب استان فارس از پرداخت اجاره بها به نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان شد و گفت: از استانداری و نهادهای مرتبط می خواهیم مصوبه ای داشته باشند که فرهنگ و ارشاد از پرداخت این مبلغ به خاطر برپایی نمایشگاه کتاب معاف شود.

وی همچنین خواستار تلطیف شدن نگاه به این رویداد بزرگ فرهنگی استان شد و گفت: پارسال بیشترین سهم با یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان دریافتی بُن کتاب از مجموعه وزارت ارشاد داشته ایم. امسال هم با مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان موافقت شده، اما در طول برگزاری نمایشگاه امید داریم این مبلغ را افزون بر یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون بن دریافت کنیم تا رونق حوزه کتاب را بوجود بیاوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه از تشکیل کمیته های هشت گانه نمایشگاه کتاب فارس خبر داد و اظهار کرد: کمیته نظارت و ارزیابی، برنامه ریزی، کمیته هماهنگی، کمیته مالی با حضور بخش مالی فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته برنامه های جنبی، کمیته مشارکت، کمیته روابط عمومی، اطلاع رسانی و تبلیغات با مشارکت رسانه ها و مطبوعات و کمیته پشتیبانی و تشریفات در این دوره از نمایشگاه با اصرار بر برنامه ریزی دقیق و کامل تشکیل شده اند.

مریدی با تاکید بر اینکه باید در این دوره از نمایشگاه کتاب فارس، جمعیت بیش از گذشته مخاطب این رویداد بزرگ فرهنگی باشند، ادامه داد: بیشترین استقبال و بیشترین فروش کتاب با حضور ناشران موفق از بزرگترین کارهایی است که در جلسات متعددی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی همچنین عنوان کرد: برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب فارس متفاوت از دوره های پیشین است و در طول این رویداد بزرگ فرهنگی هر یک از ٦ روز برپایی به یک شهرستان اختصاص می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز