رشد صددرصدی کاندیداها

ثبت نام ۳۰۵ داوطلب مجلس در استان مازندران

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۰:۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۵۳۷۰۲
ثبت نام ۳۰۵ داوطلب مجلس در استان مازندران
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را در استان را 305 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ نفر زن و ۲۸۰ نفر مرد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ مهرداد ابراهیمی وضعیت تحصیلی ۳۰۵ داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را شامل ۲۱۶ فوق‌لیسانس، ۶۵ دکترا و ۲۴ نفر با مدرک حوزوی دانست و درباره ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: کمترین سن ۳۰ سال و مسن‌ترین داوطلب ۷۱ ساله و میانگین سنی آنان نیز ۴۵ سال است.

ابراهیمی درباره ترکیب داوطلبان حوزه‌های انتخابیه استان نیز گفت: در حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا ۲۷ نفر، ساری و میاندرود ۴۵ نفر، قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ ۵۰ نفر، بابل ۵۲ نفر، آمل ۲۷ نفر، بابلسر و فریدونکنار ۲۷ نفر، نور و محمودآباد ۲۴ نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت ۲۶ نفر، تنکابن، رامسر و عباس‌آباد ۲۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره افزایش شمار داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم گفت: در این دوره شاهد افزایش صددرصدی نسبت به دوره قبل ازنظر تعداد داوطلبان بوده‌ایم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از تلاش‌های استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل صداوسیما، همکاران حوزه انتخابات استانداری، فرمانداران، بخشداران، هیات اجرایی و نظارت استان، شهرستان و بخش‌ها تقدیر کرد و گفت: از یکشنبه (فردا) به مدت ۱۰ روز کار بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیات‌های اجرایی به همراه استعلام از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و سپس در هیات‌های نظارت کار تداوم می‌یابد.

وی بابیان اینکه ۲۸ نفر نیز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری داوطلب شده‌اند گفت: این تعداد نیز نسبت به ۱۷ داوطلب دوره چهارم رشد داشته است.

مازندران ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نظر شما