دومین جلسه انجمن مفاخر استان برگزار شد

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۸۰۴
دومین جلسه انجمن مفاخر استان برگزار شد
دومین جلسه انجمن مفاخر استان اصفهان به ریاست استانداراصفهان با حضور اعضا در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رسول زرگرپور در دومین جلسه ی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان گفت: استان اصفهان خاستگاه هنر است و یکی از افتخارات اصفهان این است که در هنر حرف اول را می زند.

زرگرپور با بیان اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اصفهان مدتی با رکود مواجه شده بود، افزود: از ابتدای امسال این انجمن در استان فعال شد و احکام و افراد حقیقی و حقوقی آن مشخص شدند.

وی با مرور برنامه های سال ۹۵ و ۹۶ این انجمن، افزود: تلاش خواهیم کرد که با تشکیل جلسات مستمر بتوانیم آثار و مفاخر استان اصفهان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

استاندار اصفهان اصلی ترین برنامه های این انجمن را برگزاری همایش مقام ادبی اصفهان در سال ۹۵ برشمرد و گفت: مقام ادبی اصفهان در بین مقام های ادبی دیگر جایگاه ویژه، مهم و سرآمدی دارد و لازم است که این مقام ادبی مورد توجه قرار گیرد و ابعاد مختلف آن بررسی و به نسل حاضر شناسانده شود.

ریاست انجمن آثار ومفاخرفرهنگی استان اصفهان افزود: براساس تصمیمات صورت گرفته در نیمه ی دوم سال ۹۵ همایش مقام ادبی اصفهان با برنامه های متنوع در دو روز برگزار می شود و در چند هفته ی آینده نیز فراخوان این همایش برای کسب مقالات و ... ارسال خواهد شد.

مدیر ارشد استان ضمن اظهار امیدواری از اینکه این همایش بگونه ای که در شان مقام ادبی اصفهان است برگزار شود، گفت:‌ مسئولیت برگزاری این همایش با دانشگاه اصفهان خواهد بود و هیئت علمی نیز توسط این دانشگاه انتخاب خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: توسط شهرداری اصفهان مجموعه ای از خانه های میراثی برای برگزاری مجامع ادبی، شعر و ... فراهم شده است و تلاش خواهد شدکه این انجمن ها فعال و همانند سال های گذشته شب های شعر و ادب در اصفهان برگزار شود.

رسول زرگرپور با اشاره به مراسم تکریم مراجع عظام و بزرگان ادب و هنر در کلیه ی شئون مختلف، گفت: مقرر شد در شورای فرهنگ عمومی آیین نامه ای برای برگزاری مراسم تکریم این بزرگان تنظیم شود.

درادمه حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره بحث زمان همایش مقام علمی اصفهان گفت: برگزاری نشست و همایش ها به تنهایی حاوی نتایج چشم گیری نبوده و ثمره همایش‌ها همان کتاب ها و مقالاتی است که چاپ شده و باقی می‌ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید همایشی در سطح ملی و در حد بسیار عالی پیرامون جایگاه مقام ادبی اصفهان برگزار شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم همایش مکتب ادبی اصفهان را آنچنان که شأن موضوع است داشته باشیم باید فراخوان برای آن گذاشته شود اگر بخواهیم فراخوان داشته باشیم باید زمان همایش تغییر نکند بنابراین باید این برنامه زمان داشته و زمان بندی آن را رعایت کنیم.

وی در ادامه به فعال بودن ٩٠ انجمن ادبی در اصفهان اشاره کرد و افزود: این ٩٠ انجمن در حال سامان دهی است و انجمن‌های فعال در این حوزه را در شورای شعر و ادب تجمیع کردیم و ٧ نفر اعضای جدید این شورا هستند و در آینده جلسات داستان خوانی و همایش های مختلف خواهند داشت و همایش شعر و ادب استان اصفهان را به مناسبت خاص در حوزه مقام ادبی اصفهان خواهیم داشت.

دکتر ارزانی با اشاره به جایگاه میرداماد در مکتب فلسفه اصفهان خواستار برگزاری همایشی به منظور شناسایی شخصیت این فیلسوف بزرگ اصفهانی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه کنگره بزرگداشت مقام علمی آثار آیت الله العظمی مظاهری را در پیش داریم لازم است ترتیبی داده شود تا تعدادی از آثار دست نویس ایشان به منظور استفاده علاقه مندان به چاپ برسد.

دومین جلسه انجمن مفاخر استان اصفهان اول دی ماه به ریاست استانداراصفهان با حضور اعضا در استانداری برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز