سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین:

امکانات و تجهیزات امدادرسانی استان باید به روزرسانی شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۳:۴۰:۰۵
کد خبر: ۳۵۳۸۶۰
امکانات و تجهیزات امدادرسانی استان باید به روزرسانی شود
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه استان قزوین از جمله استان های حادثه خیز است، مطرح کرد: امکانات و تجهیزات امدادرسانی استان ضمن تجهیز باید به روزرسانی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رضا گروسی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین ظهر امروز به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین در استانداری قزوین مدیریت بحران را یکی از اصولی ‌ترین ارکان مدیریت در مواقع بحرانی دانست و گفت: یکی از نقاط ضعفی که در حادثه برف و کولاک اخیر مشاهده می‌ شد، ضعف مدیریت بحران بود که با دستور استاندار قزوین برطرف شد.

وی افزود: در حادثه برف و کولاک اخیر 894نفر از عوامل امدادگر اعم از راهدار و هلال ‌احمر در قالب 228تیم عملیاتی به در راه ماندگان امدادرسانی کردند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه در دو روز اصلی برف و کولاک حدود 20هزار نفر در استان قزوین امدادرسانی شدند، اضافه کرد: در کنار دستگاه‌ های اجرایی مردم استان نیز  به شکل داوطلبانه و خودجوش به یک‌ هزار و 700نفر از در راه ماندگان امدادرسانی کردند که نشان حس نوع دوستی مردم است.

گروسی با تاکید بر اینکه در استان ضعفی در زمینه امدادرسانی نداریم، گفت: کمبودها و محدودیت ها را به خوبی می شناسیم و در بحث پیش‌ بینی‌ ها و پیشگیری‌ ها با مشکل روبرو هستیم.

وی استان قزوین را از جمله استان های حادثه خیز عنوان کرد و افزود: امکانات و تجهیزات امدادرسانی استان ضمن تجهیز باید به روزرسانی شود.

زلزله‌های بالای سه ریشتر به صورت آنلاین به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اعلام می‌شود

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین عملکرد و همکاری دستگاه های اجرایی را در برف و کولاک اخیر مطلوب اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی از هموطنان توصیه‌ های مراکز امدادی را جدی نگرفتند و برف گیر شدند.

گروسی با بیان اینکه بیشترین میزان خسارات در بحث سرمازدگی را استان قزوین متحمل شده است، تاکید کرد: این در حالی است که طی بررسی‌ های 10سال گذشته در بررسی خسارات وارده سیل و زلزله در رتبه ‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر زلزله‌ های بالای سه ریشتر به صورت آنلاین به مدیران دستگاه های اجرایی استان اعلام می شود، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با افزایش سطح آگاهی مردم خطرات و خسارات کاهش پیدا کند.

وی از چهار ایستگاه لرزه نگار فعال در سطح استان قزوین خبر داد و گفت: پنج پایگاه چند منظوره مدیریت بحران، 37پایگاه اورژانس که 26مورد آن جاده ای، یک مورد هوایی و 10مورد شهری، هفت مرکز پلیس راه و یک مرکز فرماندهی نیز در سطح استان قزوین فعال است.

گروسی در پایان با اشاره به دیگر امکانات استان قزوین در شرایط بحرانی عنوان کرد: 24راهدارخانه، 20پایگاه هلال احمر و یک بیمارستان صحرایی 45تخت‌خوابی از جمله امکانات استان در شرایط بحرانی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز