ورزشکاران لرستانی در انتظار افتتاح خانه اسکواش لرستان

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۴۸:۴۳
کد خبر: ۳۵۳۹۰۳
ورزشکاران لرستانی در انتظار افتتاح خانه اسکواش لرستان
باگذشت 3 سال و نیم از کلنگ زنی خانه اسکواش لرستان ،این طرح هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، با گذشت 3 سال و نیم از کلنگ زنی خانه اسکواش لرستان ،این طرح هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این پروژه ورزشی که  قرار بود در طول یک سال ساخته شود و به بهره‌برداری برسد هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و برای تکمیل شدن نیازمند اعتباری در حدود 50میلیون تومان است.

بر اساس وعده‌های مسئولان ورزش استان، این خانه اسکواش  باید در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسید که به دلیل نداشتن اعتبار برای تکمیل پروژه و همچنین مطالبات پیمانکار این امر محقق نشد.

این در حالی است که بار دیگر مسئولان ورزش استان از تکمیل خانه اسکواش لرستان در هفته تربیت‌بدنی خبر داده بودند که بازهم خبری نبود و بهره‌برداری از این پروژه باوجود پیشرفت 90درصدی همچنان  بلاتکلیف مانده است.

 

لرستان امکانات رشته اسکواش را ندارد

  یک اسکواش‌باز لرستانی به برنا می‌گوید: مطالبه ورزشکاران رشته اسکواش بهره‌برداری از خانه تخصصی این رشته در استان است.

«امین هاشمی» می‌گوید: باوجود استعدادهای درخشانی که در اسکواش وجود دارد  لرستان  امکانات این رشته‎ ورزشی را ندارد. وی خواستار توجه مسئولان ورزش لرستان به این رشته ورزشی است و ادامه می‌دهد: در اسکواش حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و اگر امکانات کافی از جمله کورت استاندارد داشته باشیم به یکی از قطب‌های اسکواش کشور تبدیل خواهیم شد.

 

عملیات اجرایی خانه اسکواش

رئیس هیأت اسکواش لرستان نیز در گفت‌وگو با برنا اظهار می‌کند: پروژه  خانه اسکواش لرستان خرداد 91 در مجموعه ورزشی تختی خرم‎آباد به زمین زده شد  و در حالی قرار بود تا پایان همان سال ساخته شود ،عملیات اجرایی‌اش نزدیک به 4 سال طول کشیده است.

 

تعطیل شدن پروژه

«محمود داودی نژاد»بابیان اینکه 40تا  50میلیون تومان اعتبار خانه اسکواش لرستان را تکمیل  می‌کند می‌افزاید: پیمانکار پروژه را تعطیل کرده است.

وی علت این کار را پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار عنوان می‌کند.

رئیس هیأت اسکواش لرستان توضیح می‌دهد:  خانه اسکواش در دست‌ساخت استان  همه استانداردهای بین‎المللی را دارد  و بهره‌برداری از آن می‌تواند باعث جهش چشمگیر در ورزش استان و همچنین اقدامی مهم در تقویت ورزشکاران اسکواش‌باز لرستانی  باشد.

 

اجرایی نشدن وعده‌ها

داودی نژاد  با تأکید بر اینکه اگر اعتبار بدهند این پروژه خیلی زود به بهره‌برداری خواهد رسید،ادامه می‌دهد: تنها  شیشه سکوریت و کف‎پوش سالن باقی‌مانده است و هر موقع که به مسئولان مراجعه می‌کنیم  قول مساعد می‌دهند اما متأسفانه این قول‌ها اجرایی نمی‌شود.

وی می‌گوید: اگر خانه اسکواش افتتاح شود با امکانات خوبی که در آن وجود دارد می‌توانیم میزبان رقابت‌های ملی و حتی بین‌المللی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان هم به برنا می‌گوید: برای تکمیل پروژه نیازمند اعتبار هستیم که این اعتبار هنوز تخصیص نیافته است.

«علی یاور عزیز پور» می‌افزاید: پیمانکار 80 میلیون تومان  از اداره کل ورزش و جوانان لرستان طلب دارد و همچنین رقمی در حدود 70  میلیون تومان  نیز برای بهره‌برداری کامل موردنیاز است .

 

تخصیص150 میلیون تومان

وی می‌گوید: موافقت‌نامه نهایی انجام شده و 150میلیون تومان برای تکمیل خانه اسکواش لرستان در نظر گرفته‌شده اما با توجه به اینکه 21درصد اعتبارات استانی تخصیص364 پیداکرده است نتوانسته‌ایم پروژه را تکمیل کنیم.

364364

نداشتن اعتبار دلیل تأخیر

عزیز پور دلیل به بهره‌برداری نرسیدن خانه اسکواش را در هفته دولت و  هفته تربیت‎بدنی را ناشی از نداشتن اعتبار عنوان  می‌کند و می‌افزاید:  با  دریافت موافقت‌نامه نهایی در سریع‌ترین زمان اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد .

 

افتتاح خانه اسکواش در بهمن‌ماه

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ادامه می‌دهد:  پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار در سریع‌ترین زمان ،خانه اسکواش در بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز