معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان:

رشد ۱۲۰ درصدی داوطلبان بانوان لرستانی در انتخابات مجلس

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۵:۳۷:۱۶
کد خبر: ۳۵۳۹۱۴
رشد ۱۲۰ درصدی داوطلبان بانوان لرستانی در انتخابات مجلس
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان از رشد 120 درصدی داوطلبان بانوان لرستانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری برنا  از خرم‌آباد، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد از رشد 120 درصدی ثبت‌نام بانوان لرستانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: میزان حضور بانوان در انتخابات این دوره مجلس نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته است، به طوری که 20 بانوی لرستان داوطلب این انتخابات شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تعداد کل داوطلبان لرستانی انتخابات مجلس شورای اسلامی را 308 نفر اعلام کرد و افزود: امیدوار هستیم که با استقبال خوب داوطلبان برای ثبت‌نام در انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات خوب در استان باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کار ثبت‌نام از داوطلبان به پایان رسیده است، فرآیند انتخابات وارد مرحله بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی می‌شود، اگر داوطلبی رد صلاحیت شد، می‌تواند اعتراض خود را به هیئت نظارت استان تحویل دهد، تا ظرف مدت زمان چهار روز به شکایت وی رسیدگی شود.

شاخصه مهم دیگری که در این دوره  نمایان است رشد حضور 120 درصدی بانوان در نام نویسی کاندیداهای استان لرستان نسبت به دور قبل است و به عنوان نیمی از جامعه باعث گردیده تا با مشارکت حداکثری آنها ، مهیا بودن فضای فعالیت سیاسی برای بانوان و مردم سالاری نظام را بیش از پیش در ذهن ها متبادر می کند.

 وی در خصوص آمار نهایی ثبت نام کاندیداهای مجلس به تفکیک حوزه های انتخابیه شهرستان های استان لرستان گفت: برای حوزه انتخابیه شهرستان الیگودرز 17 نفر ، بروجرد 58 نفر، پلدختر 13 نفر، خرم آباد و دوره 88 نفر، دلفان و سلسله 36 نفر، دورود و ازنا 47 نفر و کوهدشت و رومشکان 49 نفر داوطلب ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: با توجه به پایان ثبت نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی ، از امروز کار بررسی صلاحیت ها توسط هیأت های اجرایی حوزه های انتخابیه آغاز می گردد .

وی در ادامه بیان داشت: در این مرحله از انتخابات، وارد مهلت 10 روزه مرحله رسیدگی به صلاحیت قانونی داوطلبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم شد و در نهایت بعد از اعلام نظر هیأتهای اجرایی و پس از دریافت پاسخ استعلام ، رسیدگی در هیات اجرایی صورت می گیرد که چنانچه برخی از کاندیداها از نظر هیأت های اجرایی رد شوند مهلت دارند که اعتراض خود را به هیأت های نظارت تحویل دهند.

شاهرخی در پایان گفت: آنچه که وظیفه مجریان انتخابات استان است، اجرای دقیق و صحیح انتخابات در فضایی امن و آرام می باشد که باید بدون نگاه جانبداری و طرفداری به اجرای دقیق قانون پرداخته و انتخابات در فضای باز و شفاف مدیریت شود.

گفتنی است انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که مردم استان لرستان برای سرنوشت 9 کرسی در خانه ملت و دو کرسی خبرگان رأی می‌دهند.

نظر شما