معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان:

مقابله با آسیب های ماهواره، نیازمند جهاد فرهنگی است

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۴:۳۹
کد خبر: ۳۵۳۹۱۶
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ،با تاکید بر آسیب شناسی شبکه های ماهواره گفت: مقابله با آسیب های ماهواره، نیازمند جهاد فرهنگی در جامعه است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، سرهنگ "رضا شیراوژن"در جمع کارکنان آموزش و پرورش خرم آباددر محل سالن دبیرستان 22بهمن این شهرستان،با اشاره به این که استفاده از ماهواره آثار زیانبار روحی - جسمی و روانی به دنبال داشته و زمینه ساز بروز جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه است،افزود :شبکه های ماهواره باعث بوجود آمدن فاصله روانی - عاطفی بین خانواده ها شده و جوانان را به سمت بی بند و باری،خرافه پرستی و کم رنگ جلوه دادن اعتقادات و ارزشهای دینی هدایت می کند.

وی با تبیین راهکارهای مقابله با آسیب ها و تهدیدات شبکه های ماهواره ای اظهارداشت: ترویج سبک زندگی اسلامی، تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و تقویت بنیه های اعتقادی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

شیراوژن با بیان این که مبارزه همه جانبه با دین و اعتقادات اسلامی از اهداف شبکه های ماهواره ای کشورهای غربی است، به انحطاط کشاندن جوانان و فروپاشی خانواده ها را ازاهداف شوم این شبکه ها برشمرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان  با تأکید بر آگاه سازی افراد جامعه و آموزش خانواده ها در خصوص پیامدهای استفاده از برنامه های ماهواره ای گفت:مقابله با آسیب های ماهواره نیازمند جهاد فرهنگی در جامعه است .

وی تخریب هویت ملی،ترویج مد گرایی، القای شکاف میان مردم و حاکمیت،شایعه پراکنی،تزلزل بنیان اخلاقی خانواده، اتلاف وقت و از بین بردن روحیه اعتماد به نفس،گسترش فرهنگ مصرف گرایی و گرایش به سمت  کالاهای غربی،ترویج بی عفتی و خیانت را، از جمله آسیب های اجتماعی  ماهواره دانست.

شیراوژن پر کردن اوقات فراغت فرزندان از طریق ورزش و سایر تفریحات،کسب اطلاع از آسیب های شبکه های ماهواره و اهداف و مقاصد آن ها،تقویت بنیان های دینی و اعتقادی در مجموعه ویژگی های شخصیتی خود و اعضاء خانواده،نظارت و کنترل بر فرزندان نسبت به استفاده از ماهواره،استفاده از کارشناسان و مشاورین مجرب و متعهد ، در صورت ایجاد مشکلات رفتاری و اخلاقی در میان اعضاء خانواده به دلیل تاثیرپذیری از برنامه های ماهواره ای را، از جمله راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه  قلمداد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز