مدیر کل بنیاد شهید لرستان:

مردم با حضور پُرشور در انتخابات با شهدای ما میثاقی دوباره می بندند

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۳۵۳۹۲۳
مردم با حضور پُرشور در انتخابات با شهدای ما میثاقی دوباره می بندند
مدیر کل بنیاد شهید لرستان گفت: ما امسال را با نام میثاق 94 نام‌گذاری کرده‌ایم که امیدواریم مردم و اقشار مختلف با حضور پُرشور در انتخابات با شهدای ما میثاقی دوباره ببندند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم آباد، مراد روشنی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، شنبه، پنجم دی‌، در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان گفت: حدود یک سال است که مسوولیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد شهید رسیده است و دستورالعمل استانی آن مهر 94 تصویب شده است.
وی با اشاره به اینکه وظایف این شورا در سه محور تعریف شده است، عنوان کرد: ما چند محور را به‌عنوان محور در برنامه کاری خود در نظر داریم که یکی از آن‌ها روز شهید است.
روشنی با اشاره به انتخابات پیش‎رو عنوان کرد: قطعاً مسأله فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرات مثبتی در جنبه‌های مختلف انتخابات دارد، به‌ این صورت که این اقشار می‌توانند از شهدا، وصیت‌نامه‌های آن‌ها و سیره زندگی آن‌ها الگو بگیرند و از آن‌ها پیروی کنند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان افزود: الگو گرفتن از شهدا و سیره عملی زندگی آن‌ها می‌تواند فصل‌االخطابی بر بحث انتخابات باشد که موجب رشد اجتماعی و فرهنگی استان می‌شود.
وی بیان کرد: ما امسال را با نام میثاق 94 نام‌گذاری کرده‌ایم که امیدواریم مردم و اقشار مختلف با حضور پُرشور در انتخابات با شهدای ما میثاقی دوباره ببندند.
روشنی عنوان کرد: ما الآن 107 دانشجو و 907 دانش‌آموز شهید داریم که آثار این شهدا بر پیشانی دانشگاه‌ها باید نمود پیدا کند، در این راستا کارهایی انجام شده است به‎عنوان مثال دانشگاه آزاد پارک شهید را تأسیس کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمیته‌های علمی و پژوهشی تحت عنوان موضوعات مورد نظر خود تشکیل دهند که تحقیقات این کمیته‌ها به‌سمت فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
وی پایان‌نامه‌های دانشجویی را یکی از موضوعات مهم برای این نهاد دانست و افزود: در حال حاضر دو واحد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که با ارزش است اما برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید باید کارهای بیشتری را انجام داد.
روشنی ادامه داد: یکی از کمیته‌های این شورا کمیته علمی ـ پژوهشی با محوریت دانشگاه‌ها و بخش‌هایی است که در این رابطه مسوولیت دارند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: کمیته هم‌افزایی و ایجاد رقابت بین دستگاه‌های اجرایی را نیز داریم که تنها استانی که این‌کار را انجام داده است، لرستان بود.
وی افزود: یک هم‌افزایی و هم‌پوشانی در رابطه با اقدامات دستگاه‌های اجرای کشور باید صورت بگیرد که می‌تواند افق و چشم‌انداز خوبی در این زمینه برای ما ایجاد کند.

روشنی با اشاره به اینکه طبق قانون 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، اظهار کرد: با همین 20 درصد می‌توانیم عمده منابع این حوزه را تأمین کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان لرستان با اشاره به اینکه از وصیت‌نامه چهار هزار و 900 شهید جبهه و جنگ 1622 وصیت‌نامه شهید را ویراستاری کردیم، عنوان کرد: چاپ این وصیت‌نامه‌ها که 14 تا 15 جلد است زیاد بوده و ما هنوز نتوانسته‌ایم آن‌ها را چاپ کنیم.
وی افزود: اگر سبک زندگی شهدا در زندگی امروزه پیاده شود قطعاً ما مشکلات کمتری خواهیم داشت.
روشنی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در این طرح تلاش زیادی کردند و از ابتدای سال 94 تاکنون تنها بنیاد شهید هشت هزار دیدار داشته است و دستگاه‌های دیگر استان مانند سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و... نیز با خانواده‌های شهدا دیدار داشته‌اند، که این دیدارها باید نظام‌مند و تعریف شده باشد که ما بتوانیم در طول سال از 100 درصد جامعه هدف خود دیدار کنیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان ادامه داد: در ماه رمضان و در قالب طرح رمضان با 4550 خانواده شهدا دیدار داشتیم که در کشور نظیر نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز