امام جمعه قزوین:

هنوز مهر برجام خشک نشده آمریکایی ها لیست جدید تحریم ارائه می کنند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۸:۲۴:۵۳
کد خبر: ۳۵۶۰۳۴
هنوز مهر برجام خشک نشده آمریکایی ها لیست جدید تحریم ارائه می کنند
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه هنوز مهر برجام خشک نشده آمریکایی ها لیست جدید تحریم ارائه می کنند، گفت: اقدامات خصمانه آمریکایی ها علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص)برگزار شد به آغاز سال 2016میلادی اشاره کرد و گفت: آغاز سال میلادی برای ما نیز جشن و شادمانی به همراه دارد؛ چراکه در این روز پیامبری بزرگ به نام حضرت عیسی مسیح(ع) متولد شد.

عظمت حضرت مسیح و حضرت مریم در قرآن بیان شده است

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آمادگی کامل داریم تا آیات قرآن در مورد حضرت مسیح(ع)، حضرت مریم(ع) و انجیل را برای برادران و خواهران مسیحی تفسیر و تبیین کنیم تا جایگاه با عظمت این پیامبر گرامی، مادر مکرم ایشان و کتاب آسمانی مسیحیان بیش از پیش روشن شود.

نامه تاریخی امام خمینی به گورباچف و پیش‌بینی آینده کمونیست

وی به سالروز نامه تاریخی و معروف امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق اشاره و خاطرنشان کرد: امام(ره) در نامه خود خطاب به گورباچف آینده کمونیست را پیش‌ بینی کردند و فرمودند: از این پس کمونیست را باید در موزه‌ ها مطالعه کنید و با وجود اینکه گورباچف سیاستمداری هوشمند بود اما هرگز به این نکته توجه نکرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: 10سال پس از ارسال نامه امام(ره) به گورباچف و تحقق پیش بینی‌ های ایشان و تحمیل خسارت‌های متعدد به شوروی، گورباچف گفت نامه امام نامه یک رهبر دلسوز جهانی بود و ایشان آینده را خوب پیش‌بینی کرد؛ اگر ما در همان زمان سخن ایشان را درک کرده بودیم این همه آسیب و خسارت بر ما تحمیل نمی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و افزود: هدف امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، دعوت جامعه جهانی به تمدن الهی است

کشف حجاب از سوی رضاخان به بهانه آزادی، تحقیر زنان بود

وی به کشف حجاب از سوی رضاخان هم اشاره و تصریح کرد: کشف حجاب از سوی رضاخان به بهانه آزادی، تحقیر زنان بود و آن‌ها قصد داشتند زنان جامعه ما را به نابودی بکشانند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌ که عده‌ای در زمان انتخابات دلسوز و حامی زنان می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز هم عده‌ای در بسیاری از نقاط جهان، به بهانه‌های دروغین و واهی، خود را دلسوز زنان معرفی می‌کنند و نباید به شعور زن اهانت شود و باید جایگاه ارزشمند زن در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که نباید زنان به عرصه‌هایی کشانده شوند که در آن به شخصیت و جایگاهشان اهانت شود، ادامه داد: قرآن کریم به خوبی زنان را اکرام کرده و عفت را در زنان تقویت کرده است و زنان جامعه ما به خوبی بصیرت دارند و می دانند که دلسوز آن ها حضرت فاطمه الزهرا(س)، حضرت مریم(ع) و حضرت زینب(ع) هستند

حضور باشکوه مردم در سالروز حماسه 9 دی

وی برنامه های پاسداشت حماسه 9دی را بسیار پربار و ارزشمند دانست و گفت: اگر حماسه 9دی خلق نمی شد، وضعیتمان به مراتب بدتر از کشورهای عراق، سوریه و یمن می شد، زیرا آن ها حامی قدرتمندی چون ملت ایران و رهبر عظیم الشان انقلاب ما را دارند.

نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که اگر راه فتنه گران ادامه پیدا می‌ کرد و مملکت ما به آشوب کشیده می‌ شد، چه کسی از ما حمایت می‌ کرد؟، خاطرنشان کرد: در عراق سردار سلیمانی، افسر بلندپایه رهبر معظم انقلاب به داد مردم و ملت آن کشور رسید، در غیر این صورت آن ‌ها به نابودی کشیده می‌ شدند.

ادامه اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: آمریکایی ‌ها در تصمیم جدیدشان فهرستی از افراد و شرکت ‌ها را به لیست تحریم‌ ها اضافه کردند؛ این در حالی است که هنوز مهر برجام خشک نشده و آن‌ ها باید از حرکت خود خجالت بشکند.

وی به محدود کردن روادید مسافرانی که به ایران سفر می ‌کنند هم اشاره کرد و افزود: با محدود کردن روادید کسانی که در سال‌ های اخیر به ایران سفر کرده‌ اند می‌ خواهند بگویند ایران تروریست است و این توهین و تهمت به ملت ایران است و این اقدامات آن ‌ها همانند دزدی است که خود فرار می‌ کند و می ‌گوید دزد را بگیرید!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: آمریکایی‌ ها با امضای 226نماینده جمهوری ‌خواه و دموکرات خود تصمیم گرفتند خسارت کسانی که در کشورهای مختلف کشته شده‌اند را از اموال ملت ایران که بلوکه کرده ‌اند بپردازند و برای این کار 2میلیارد دلار از دارایی ‌های ما را مصادره کرده ‌اند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: همه اقدامات آمریکایی ‌ها به این خاطر است که ما در مقابل آن‌ ها کوتاه آمده‌ ایم و برای بیش از 17هزار فرهیخته ‌ای که به دست منافقان آمریکایی به شهادت رسیده‌ اند و اقدامات دیگر آن‌ ها تقاضای غرامت نکردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز