اطلاعیه

منع فعالیت های انتخاباتی سازمان های مردم نهاد

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۹:۰۰:۳۰
کد خبر: ۳۵۶۰۵۴
منع فعالیت های انتخاباتی سازمان های مردم نهاد
دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی به منظور صیانت از ماهیت غیر سیاسی سازمان های مردم نهاد و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از ظرفیت این سازمانها در فعالیت های انتخاباتی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی به منظور صیانت از ماهیت غیر سیاسی سازمان های مردم نهاد و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از ظرفیت این سازمانها در فعالیت های انتخاباتی سالجاری اطلاعیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

  1. طبق مفاد ماده یک تصویب نامه شماره 27862/ت31281ه مورخ 08/05/1384 هیأت وزیران، سازمانهای مردم نهاد دارای ماهیت غیر سیاسی هستند و حفظ استقلال این سازمانها برای پیگیری اهداف، ایجاب می نماید تا از هرگونه حمایت یا اظهار نظر له یا علیه نامزدهای انتخابات، احزاب و جریانات سیاسی خودداری کنند. در این راستا نصب هرگونه نوشته و یا تصاویر مرتبط با موضوع انتخابات و نامزدها در محل فعالیت سازمانهای مردم نهاد یا با امضاء این سازمان ها ممنوع است.
  2. با عنایت به احتمال شروع فعالیتهای تبلیغاتی زود هنگام توسط تعدادی از نامزدهای انتخاباتی و تعاملاتی که در این زمینه با برخی از سازمانهای مردم نهاد صورت می پذیرد، ترتیبی اتخاذ نمائید از برگزاری هرگونه همایش، سمینار و جلسات هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد از اول دی ماه سال جاری خودداری گردیده و اینگونه جلسات به بعد از انتخابات موکول شود.
  3. هیات های نظارت استان و شهرستان موظف هستند با همکاری مراحع نظارتی, عملکرد سازمانهای مردم نهاد را از حیث عدم ورود به فعالیتهای انتخاباتی مورد بررسی قرار داده و عندللزوم طبق ماده 28 تصویب نامه هیأت وزیران با تشکلهای متخلف برخورد قانونی شود.  
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز