مصلی المهدی پلدختر پس از ۶ سال تنها ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۵:۲۵:۴۶
کد خبر: ۳۵۶۳۲۸
مصلی المهدی پلدختر پس از ۶ سال تنها ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مصلا یی که با گذشت 6 سال از آغازعملیات اجرایی آن تنها در حد یک اسکلت باقی مانده و نمازگزاران نماز خود را در مسجد جامعه این شهر اقامه می کنند .

به گزارش خبرنگاربرنا در پلدختر ، نمازگزاران پلدختری هنوز هم نماز خود را در زمستان درهوای سرد و زیرباران و در تابستان زیر آفتاب سوزان اقامه می کنند ،اما مشکلات نمازگزاران شهر پلدختر تنها به این مسائل ختم نمی شوند .

اعضای ستاد به عنوان خادمان نماز جمعه شهرستان و نمازگزاران به دلیل اینکه در مسجد و دارالقرآن که طبقه پایین مسجد است باید چندبار نوارهای تنظیم مسیر قبله را جا به جا کنند تا برای تعیین جهت قبله مشکلی نداشته باشند که برای این کار وقت زیادی صرف می شود.

نمازگزارانی که به دلیل کمبود جا در بیرون از مسجد به نماز می نشینند با مشکلات زیادی مواجه هستند ، در زمستان و سرما نبود وسایل گرمایشی که نصب آنها در بیرون و فضای باز امکان پذیر نیست و در تابستان با وجود گرمای بیش از 50 درجه منطقه ،چند کولر بیرون از مسجد نصب شده که جوابگو نیست.

مصلی المهدی شهر پلدختر باجود تلاش زیاد مسئولان و امامان جمعه وقت هنوز هم با مشکل تخصیص قطره چکانی اعتبار روبه رو است و مردم به خاطر آن با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند و چشم انتظار بهره برداری از مصلی شهر هستند.

تکمیل مصلی شاید برای خیلی از مردم به ویژه نمازگزاران به یک آرزوی دیرینه تبدیل شده است این شهرستان با جمعیتی حدود 80 هزار نفر هنوز از نداشتن مصلی رنج می برد .

هر هفته نماز جمعه این شهر در محل مسجد جامع با شکوه برگزار می شود اما ،این مکان فعلی جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست که همین امر احداث مصلی را ضروری می سازد.

مردم به دلیل کمبود جا برای برگزار کردن نماز مجبور هستند نماز خود را در خیابان اقامه کنند که این برای یک شهرستان که به هویزه ثانی لقب یافته ، زیبنده و شایسته نیست .صورت خوشی ندارد .

محمد اسماعیل پور ؛ یکی از شهروندان پلدختری به خبرنگار برنا  در پلدختر می گوید : مردم مومن پلدختر با وجود مشکلات زیاد در گرما و سرما به دلیل عشق و علاقه ای که به مسائل دینی و نماز جمعه دارند هر هفته در این نماز باشکوه شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: مسئولان برای حل این مشکلات به فکر رفع اساسی آن باشند و در این رابطه تدابیری بیاندیشند .

نورالدین درمنان ، فرماندار پلدختر گفت: متولی ساخت مصلی شهرستان پلدختر اداره راه و شهرسازی است که برای تخصیص اعتبار بیشتر به این پروژه تلاش بیشتری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت:پیمانکار این پروژه خیلی ضعیف عمل می کند و اداره متولی یعنی راه و شهرسازی باید به این قضیه ورود پیدا کرده و مشکل را رایزنی کند .

رضا پیامنی ، معاون فنی اداره راه و شهرسازی استان گفت:عملیات اجرایی مصلی نماز جمعه پلدختر در سال 88 آغاز شده و مساحت آن حدود پنج هزار متر مربع با زیربنای حدود سه هزار متر مربع می باشد.

وی اظهار داشت:مطالبه پیمانکار این طرح بیش از چهار میلیارد ریال می باشد که با این وجود در سال جاری تنها دو میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده که هنوز هم تخصیص پیدا نکرده است.

وی از اختصاص مبلغ دو میلیارد ریال دیگر ازمنابع دیگر به این پروژه اظهار بی اطلاعی کرد وافزود:در صورتی که اعتبارات لازم به آن تخصیص پیدا کند مطالبه پیمانکار فعلی را پرداخت نموده و به وسیله برگزاری مناقصه پیمانکار جدیدی را برای آن انتخاب خواهیم کرد.

معاون فنی اداره راه و شهرسازی استان با بیان این که تنها ساخت شبستان مصلی دومیلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: این اعتبارات کم است و نمی توان کاری را از پیش برد و با این وجود این پروژه تکمیل نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد سوری ،امام جمعه پلدختربااشاره به کافی نبودن مکان فعلی نمازگزاران گفت:  با تو جه به استقبال باشکوه مردم از شرکت در نماز جمعه مسجد جامعه جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست و ساخت مصلی این شهر نیاز ضروری مردم است

احداث مصلی در ضلع جنوبی پارک شهر به کندی صورت می گیرد که با این روند به تکمیل این پروژه امیدی نیست

امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه نیازمند اعتبار کافی است گفت:این پروژه تنها 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکاری که آن را در دست دارد ضعیف است و توان اجرای این پروژه را ندارد.

وی اظهارداشت:امسال تنها دو میلیارد ریال  به این پروژه اختصاص پیدا کرده که کافی نیست و این مبلغ از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تنها برای ساخت گنبد شبستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:استاندار لرستان قول مساعد داده که از منابع دیگر به این پروژه اعتباری اختصاص دهد که امیدواریم به این قول عمل کرده و عملیات اجرایی مصلی پلدختر هرچه سریعتر شروع شود.#

گزارش ازاحسان مهرابی –خبرنگاربرناشهرستان پلدخترl

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز