دکتر کهرام در دیدار با استاندا البرز:

موسسه رازی بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۷:۴۹:۱۶
کد خبر: ۳۶۰۰۵۰
موسسه رازی بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند
طبق سند چشم انداز، این موسسه باید تا سال 1404 با فتح بازارهای جهانی و بین المللی، در حوزه صادرات ورود کند و در این زمینه برنامه ریزی هایی در دستور کار است.

 

استاندار البرز گفت: موسسه تحقیقاتی سرم سازی رازی یکی از تأثیرگذار ترین مراکز ملی کشور بشمار می رود و تا جایی که این امکان وجود داشته باشد از این مجموعه حمایت خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بنا از کرج مهندس سیدحمیدطهائی در آیین رورنمایی از تندیس محققان علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بمناسبت 90 سالگی این موسسه ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره دانشمندان کشور که دستاوردهای تحقیقاتی آنان اظهار داشت:  با توجه به استقرار این موسسه در استان حمایت های لازم را خواهیم داشت و مطمناً در جریان حضور مسئولان کشوری دغدغه های موجود را در بخش های مختلف با مدیران ملی  مطرح می نماییم.

در ابتدای این نشست نیز  رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز با معرفی ظرفیت های تحقیقاتی این مرکز گفت: موسسه رازی بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند و این محصولات تا کنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.

 دکتر حمید کهرام افزود: قانون تشکیل موسسه رازی در سال 1303 به تصویب مجلس شورای ملی رسید و این مجموعه تا امروز تولیدات متنوعی را در حوزه سلامت کشور عرضه کرده است.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی تولیدات موسسه پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز بعضی از محصولات موسسه رازی در منطقه و بخشی دیگر از تولیدات در دنیا حرف اول را می زند. از آن جمله واکسن فلج اطفال که تولید آن پیچیده بوده و ایران جزء 10 کشور برتر دنیا است.

وی با بیان اینکه واکسن صنعتی بومی شده در کشور است که با هیچ صنعت دیگری قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: تولیدات این موسسه از نظر کیفیت با بهترین واکسن های دنیا رقابت می کند.

دکتر کهرام گفت: در این موسسه 7 واکسن از 9 واکسن اجباری انسانی شامل واکسن فلج اطفال، دیفتری، کزار، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه و اوریون تولید می شود. این موسسه دارای 14 آزمایشگاه رفرانس کشوری و یک آزمایشگاه رفرانس بین المللی است.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه بیشتر مردم این موسسه را به تولید سرم های قندی و نمکی بیمارستانها می شناسند، گفت: این در حالی است که سرم های ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی و سرم ضد دیفتری این موسسه با کیفیت ترین سرم های دنیاست.

وی تاکید کرد: موسسه رازی بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند و این محصولات تا کنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.

وی افزود: 90 درصد واکسن های دامی کشور در این موسسه تولید می شود که توانسته از بیماری های مهمی همچون تب برفکی و آنتروتوکسمی پیشگیری کند.

به گفته دکتر کهرام، طبق سند چشم انداز، این موسسه باید تا سال 1404 با فتح بازارهای جهانی و بین المللی، در حوزه صادرات ورود کند و در این زمینه برنامه ریزی هایی در دستور کار است.

وی انتقال فناوری تولید واکسن و ورود بخش خصوصی به این عرصه را از دیگر موارد دیده شده در سند چشم انداز برای موسسه رازی برشمرد و بر آن تاکید کرد.

رئیس موسسه رازی تحقیق و تولید واکسن های پزشکی و دامپزشکی و تحقیق و تشخیص بیماری های مشترک انسان و دام و طیور را از وظایف اصلی موسسه اعلام و تصریح کرد: موسسه رازی تنها مرکز تحقیقات کاربردی دامپزشکی کشور است.

دکتر کهرام همچنین با ارائه گزارشی از طرح های در دست اجرای این موسسه خواستار مساعدت استان برای اجرا و تکمیل این طرح ها شد.

این موسسه با شش شعبه در سراسر کشور در بخش تحقیق و تولید فرآورده های پزشکی و دامپزشکی فعالیت های چشمگیری دارد.

نظر شما