معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

ضرب و جرح عمدی یکی از جرائم عمده استان کرمان است

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۰:۴۴:۳۸
کد خبر: ۳۶۰۲۰۳
ضرب و جرح عمدی یکی از جرائم عمده استان کرمان است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته یکی از اولویت‌های جرایم و موضوعات پرونده‌های محاکم قضایی استان مربوط به ضرب و جرح عمدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با موضوع خشونت اظهار داشت: با توجه به شاخص ورودی به جمعیت در سال 93 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان کرمان یک هزار و 118 پرونده با موضوع خشونت تشکیل شده است.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای زندانیان ضرب و جرح عمدی در استان کرمان بیان داشت: در سال گذشته شاهد 17 درصد افزایش ورودی زندانیان مرتبط با ضرب و جرح عمدی به زندان‌های استان کرمان بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته شاهد 17 درصد افزایش ورودی زندانیان مرتبط با ضرب و جرح عمدی به زندان‌های کرمان بوده‌ایم.

اسلامی با اشاره به عوامل افزایش جرم خشونت در جامعه ابراز داشت: عدم رعایت اصول اخلاقی و موازین اسلامی، تنزل در خانواده، عدم تربیت صحیح، ضعف مبانی اعتقادی، بیماری‌ها و اختلالات روحی از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: وجود سلاح سرد و گرم در دست افراد، ضعف مهارت‌های ارتباطی و عفو و گذشت در جامعه، عدم حضور پلیس در بعضی از مناطق، تماشای فیلم‌های خشن، پایین بودن آستانه تحمل و گرایش به مواد مخدر و روان‌گردان از دیگر علت‌های افزایش خشونت در جامعه است.

اسلامی همچنین درباره راه‌های پیشنهادی برای پیشگیری از خشونت افزود: تقویت باورهای دینی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و ترویج زندگی اسلامی، برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت و تقویت نقش و جایگاه خانواده، نهادهای مذهبی و محلات در پیشگیری از وقوع جرم از جمله راه‌کارها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: راه‌اندازی درمانگاه تخصصی روانشناسی با موضوع کنترل خشم، ایجاد پارک اطلاعاتی از افراد مجرم و بدهکار، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، حضور به موقع پلیس در صحنه جرم، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام، مجازات‌های جایگزین برای زندان، بهره‌گیری از رسانه‌های عمومی و آموزش به دانش‌آموزان از دیگر راهکارها برای پیشگیری از خشونت در جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز