رئیس سازمان بهزیستی کشور در مشهد:

سال ۹۴ از لحاظ مالی بدترین سال برای دستگاه ها بود

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۲:۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۶۰۳۰۴
سال ۹۴ از لحاظ مالی بدترین سال برای دستگاه ها بود
رئیس سازمان بهزیستی گفت: سال 94 از لحاظ مالی بدترین سال برای دستگاه ها بود و پیش بینی می شود سال آینده نیز شرایط مالی به همین گونه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، انوشیروان محسنی بندپی در پنجمین همایش گزینش‌گران کشور، افزود: استفاده نکردن از نیروهای متخصص و همچنین اعمال شایسته سالاری در بسیاری از بخش‌ها سبب از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی شده است.

وی با اشاره به نقش گزینش‌گری در ارگان‌ها و ادارات دولتی ادامه داد: در بحث توسعه پایدار، کشوری می‌تواند به این هدف دست پیدا کند که به موضوع نیروی انسانی خود توجهی ویژه داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی ما در طول سال‌های گذشته ضربه خورده است، گفت: افزایش بهره‌وری در کارها یکی از عوامل توسعه همه جانبه کشور به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بدون تردید در کنار برنامه‌ریزی‌های یک سازمان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل موفقیت یک مجموعه نیروی انسانی این است که همین موضوع اهمیت روز افزون کار گزینش را نشان می‌دهد.

وی گفت: موضوع گزینش تنها مختص به نظام و کشور ما نیست و تمامی نظام‌های سیاسی و اداری با این موضوع درگیر هستند و هر کشوری نیز ملاک‌های خاص خود را برای امر گزینش دارد.

محسنی بندپی تأکید کرد: سلامت محیط اداری کشور، سبب ایجاد سلامت هر چه بیشتر در امور کاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های فعال در کشور می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه سال 94 به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان بدترین سال از لحاظ مالی برای کشور بود، پیش‌بینی کرد: سال آینده نیز همین روند در مورد مسائل مالی ادامه داشته و مجموعه‌های مختلف باید با هم‌افزایی هر چه بیشتر برای توسعه و اعتلای ایران اسلامی گام بردارند.

رئیس سازمان بهزیستی، افزایش بهره‌وری در کارها را یکی از عوامل توسعه همه جانبه کشور دانست و بیان داشت: در بحث گزینش اوجب واجبات، قانون اساسی است که باید گزینش‌گران در این زمینه از قانون تأسی بگیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های لازم برای گزینش‌گران اظهار کرد: این افراد در بررسی‌های خود باید رعایت حفظ حرمت و آبروی افراد را داشته باشند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در زمینه اختلالات ژنتیکی تاکنون قدم‌های کمی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: با این حال در دولت جدید کارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و یکی از مهم‌ترین مکان‌های این امر نیز در استان خراسان رضوی واقع شده است.

نظر شما