استاندار لرستان خبر داد:

دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۵:۱۸
کد خبر: ۳۶۰۴۰۱
دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل  طرح های نیمه تمام استان
استاندار لرستان گفت: مدیران باید با دعوت از سرمایه گذاران و ترغیب آنان به حضور در استان، طرح های واجد شرایط را برای اتمام و تکمیل به این بخش واگذار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، هوشنگ بازوند در جلسه بررسی واگذاری طرح های نیمه تمام و دولتی به بخش خصوصی گفت: این طرح ها استانی و ملی هستند که اتمام آن نیازمند 70 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید است.

استاندار لرستان گفت: یکهزار و 832 طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که 36 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای این طرح ها سرمایه گذاری و هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به الزام قانونگذار و طبق ماده 27 قانون الحاق، مدیران نسبت به شناسایی طرح های واجد شرایط و واگذاری آن به بخش خصوصی همکاری کنند.
استاندار لرستان با بیان اینکه گزارش واگذاری طرح ها به صورت هفتگی به معاون اول رییس جمهوری اعلام می شود گفت: مدیران باید برای عدم واگذاری طرح ها به بخش خصوصی دلایل منطقی و کارشناسی داشته باشند.
بازوند افزود: مدیران باید با دعوت از سرمایه گذاران و ترغیب آنان به حضور در استان، طرح های واجد شرایط را برای اتمام و تکمیل به این بخش واگذار کنند.
وی تاکید کرد: برای آشنایی مدیران و کارشناسان با روند دقیق واگذاری طرح ها کارگاه آموزشی ویژه ای سه شنبه هفته جاری در خرم آباد برگزار شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز گفت: آورد اعتبارات حاصل از واگذاری این طرح ها، فرصت مناسبی برای اتمام طرح های نیمه تمام دولتی است.
محمد اصلانی افزود: دستگاههای اجرایی نسبت به طرح ها احساس مالکیت و تعلق خاطر دارند و به همین دلیل به راحتی با واگذاری آن به بخش خصوصی موافقت نمی کنند.
وی اظهار داشت: همه باید تلاش کنند از این قانون به عنوان یک مزیت نسبی استفاده شود تا از بار فعالیت های دولتی کاسته شود.

نظر شما