پوشش اینترنت نسل سوم همراه اول/ایرانسل/رایتل در آذربایجان غربی و ارومیه

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۲۲:۵۱:۵۰
کد خبر: ۳۶۰۴۴۸
پوشش اینترنت نسل سوم همراه اول/ایرانسل/رایتل در آذربایجان غربی و ارومیه
سه اپراتور موبایل کشور برخلاف آنچه تبلیغ می کنند ، پوشش مناسبی برای اینترنت نسل سوم خود در آذربایجان غربی و ارومیه ندارند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،  در حالی که اپراتورهای موبایل هر روز با تبلیغات فراوان در صداوسیما ، اینترنت و ... پیشرفت مناطق تحت پوشش اینترنت نسب سوم و چهارم خود را خوب جلوه می دهند ولی طبق پوششی که در سایت خودشان مبنی بر پوشش شبکه 3G و 4G در استان آذربایجان غربی  بسیار ضعیف بوده است.

- همراه اول بعنوان قدیمی ترین اپراتور ایران و با بیشترین جامعه آماری تنها در شهرهای بزرگ استان آن هم نه بصورت کامل اینترنت نسل نوین خود با نام نوترینو را تحت پوشش قرارداده است .

پوشش اینترنت نوترینو همراه اول در شمال غرب ایران

 

پوشش اینترنت نوترینو در ارومیه بعنوان مرکز استان

 

* آخرین بروزرسانی در وبسایت همراه اول به تاریخ 20 دی ماه 94 می باشد.

- ایرانسل بعنوان دارنده آخرین نسل اینترنت موبایلی در کشور و بعنوان دومین اپراتور کشور گرچه از وضعیتی بهتر در شهرهای بزرگ استان نسبت به همراه اول برخوردار است ولی پیشرفت کندی داشته است و البته در مرکز استان هم با نقاط کور نسبتا زیادی برای اینترنت نسل سوم و چهارم همراه است.

ایرانسل اما برخلاف همراه اول در بعضی شهرها بخصوص سردشت همانند 6 ماه قبل اثری از پوشش اینترنت نسل سوم ندارد.

اینترنت نسل چهارم ایرانسل در شمال غرب ایران

 

اینترنت نسل سوم ایرانسل در شمال غرب ایران

 

اینترنت نسل دوم ایرانسل در شمال غرب ایران

Untitled

اینترنت نسل های 2G ، 3G ، 4G ایرانسل در ارومیه (مرکز استان)

رایتل بعنوان سومین اپراتور ایران بمراتب نسبت به دو اپراتور دیگر پوشش ضعیفتری داشته و در سراسر استان مناطق تحت پوشش کمتری را داشته است.

البته اپراتور رایتل در شهر ارومیه بعنوان مرکز استان توانسته سرعت نسبتا ثابتی داشته باشد و در مناطقی که دو اپراتور دیگر آنرا بعنوان نقطه کور میشناسند ، پوشش با کیفیتی داشته باشد که میتواند از جمله مزایای این اپراتور باشد.

 

پوشش اینترنت نسل سوم رایتل در شمال غرب ایران

پوشش اینترنت نسل سوم رایتل در ارومیه (مرکز استان)

به هرحال آنچه در تبلیغات اپراتورها عنوان می شود با کیفیت و پوششی که در اختیار مردم و کاربران قرار می گیرد تفاوت های زیادی دارد.

شاید در نسل بتوان ایرانسل را بدلیل وجود نسل چهارم پیشگام دانست و رایتل را بعنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل 3 برشمرد و همچنین همراه اول بعنوان تنها اپراتور سراسری تلفن همراه عنوان شود ولی هیچ کدام از اپراتورها موفق به پوشش خوب و کامل اینترنت نسل سوم چه در استان و چه در مرکز استان نداشته اند.

مقایسه پوشش هر سه اپراتور در شهر ارومیه

نکات :

* آخرین بروزرسانی رایتل 94/09/24 ، همراه اول 94/10/20 را درج کرده اند و ایرانسل هیچ تاریخی بعنوان آخرین بروزرسانی نداشته است.

* ایرانسل برخلاف دو اپراتور دیگر پوشش هر سه نسل (2G,3G,4G) را بصورت جدا نمایش می دهد و دو اپراتور دیگر فقط پوشش نسل سوم را نمایش می دهند.

* شهرستان سردشت که در سفری در تیرماه امسال داشتیم از وجود اینترنت نسل سوم بی بهره بود پس از گذشت 6 ماه به گفته همراه اول به پوشش 3G مجهز شده ، ایرانسل نیمی از آنرا با 2G پوشش داده و رایتل هیچ پوششی نداشته است.

* ایرانسل تنها اپراتوریست که امکان مقایسه پوشش نسل های مختلف اینترنت موبایل را فراهم کرده است که این اپراتور ، میانگذر دریاچه ارومیه که بعنوان یکی از عوامل خشک شدن دریاچه از آن نامبرده میشود را با نسل دوم پوشش می دهد.

* تالیا بعنوان یک اپراتور جدا بدلیل عدم بروزرسانی شبکه و نداشتن نقشه پوشش اینترنت مطرح نیست .

*در این مقایسه هیچ بحثی در مورد سرعت اینترنت لحاظ نشده است.

نظر شما