نایب رئیس شورای شهر همدان

بروکراسی اداری مدیریت شهری را با چالش مواجه کرده است

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۷:۳۰
کد خبر: ۳۸۴۰۰۳
بروکراسی اداری مدیریت شهری را با چالش مواجه کرده است
حمیدرضا طبی مسرور درباره علل معطل ماندن این پروژه‌ها نیز گفت: در بسیاری از مواقع مباحث اداری و ناملایمتی‌هایی بوده که شاید مالکان این بناها از برخی مراجع دیده‌اند، در برخی از مواقع نیز عدول از ضوابط، مقررات و راهکارهای قانون که جلوی پیشرفت پروژه را گرفته و سبب از بین رفتن انگیزه بخش خصوصی در اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نایب رئیس شورای شهر همدان اظهار داشت: ساختمان‌های ناقصی که به صورت نیمه‌کاره بر پیکره شهر سنگینی می‌کند و مدیریت شهری را با یک چالش مواجه  کرده است که دلایل متعددی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره شهری که مالکیت شخصی دارند در اولویت شورای شهر است، گفت: از مالکان پروژه‌های نیمه‌کاره بخش خصوصی دعوت به عمل آمد تا در شورای شهر حاضر شده و علت تاخیر در اجرای پروژه را توضیح دهند.

طبی مسرور درباره علل معطل ماندن این پروژه‌ها نیز گفت: در بسیاری از مواقع مباحث اداری و ناملایمتی‌هایی بوده که شاید مالکان این بناها از برخی مراجع دیده‌اند، در برخی از مواقع نیز عدول از ضوابط، مقررات و راهکارهای قانون که جلوی پیشرفت پروژه را گرفته و سبب از بین رفتن انگیزه بخش خصوصی در اجرا شده است.

وی هتل نیمه‌کاره جنب پارک مردم را از جمله پروژه‌های معطل‌مانده متعلق به بخش خصوصی دانست و گفت: این پروژه سالهاست به این وضع باقی مانده و مالک براساس وعده‌برخی مسئولان وقت در زمینه مساعدت، اقدام به ساخت و ساز مازاد نسبت به پروانه کرده و امروز با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به ساختمان نیمه کاره بالاتر از شهرداری همدان گفت: مشکل این پروژه مباحث داخلی و مالک است و تاکنون از حیث ضوابط قانونی و سیستم اداری مشکلی احصا نشده که عامل اصلی رکود و تعطیلی کارگاه بوده باشد.

وی بیان کرد: در آرامگاه بوعلی و ابتدای بلوار مدنی یک ساختمان اسکلت فلزی از دهه‌های گذشته به‌جا مانده و شهر را دچار خلا بصری کرده است که باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

طبی مسرور عنوان کرد: در میدان بیمه همدان ساختمان بلندمرتبه‌ای وجود دارد که مالک آن را به حال خود رها کرده است، این آمادگی وجود دارد تا در چارچوب قانون و مصوبات شورای شهر مشکلات این پروژه را نیز حل کنیم.

وی تصریح کرد: برخی پروژه‌های شهرداری همدان همچون بازار بزرگ سینا از سال‌های گذشته آغاز شده و امروز با روند کندی پیش می‌رود، شهرداری همدان از سنوات گذشته اقدام به پیش فروش 74 واحد این بازار کرده است ولی متاسفانه به دلایل متعددی این پروژه طول کشیده است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه جلسات بسیاری برای تعیین تکلیف این پروژه و حل مشکلات خریداران برگزار شده است، گفت: پروژه پیشرفت خوبی داشته و در سال آینده با تزریق مالی به پروژه، شاهد بهره‌برداری واحدهای پیش فروش شده خواهیم بود.

طبی مسرور با بیان اینکه برای اجرای فاز بعدی پروژه بازار بزرگ سینا با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم، گفت: شورای شهر و شهرداری به دنبال این هستند تا امور و کارها به صورت مشارکتی و سرمایه‌ای در شهر همدان انجام شود.

وی پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان را از دیگر پروژه‌های بلاتکلیف شهرداری همدان اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح دارای مصوبه بوده و شهردار همدان باید آن را اجرایی کند که پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی اولویت نخست محسوب می‌شود.

طبی مسرور عنوان کرد: پیاده‌راه‌سازی 6 خیابان اصلی شهر همدان مصوبه‌ای 20 ساله دارد که تاکنون اجرایی نشده است، عدم اجرای این مصوبه از شهردار همدان سوال شد و وی قول مساعد داد که در فصل کاری آینده با تامین بودجه مناسب  اجرای این پروژه در اولویت قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز