شهردار قم مطرح کرد

برنامه‌ریزی شهرداری برای بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال ۹۵

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۰۵:۱۴
کد خبر: ۳۸۴۰۷۵
برنامه‌ریزی شهرداری برای بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال ۹۵
شهردار قم گفت: شهرداری همه تلاش خود را به کار گرفته است که با تامین واگن‌های مورد نیاز و راه‌اندازی ایستگاه‌ها تا پایان سال ۹۵ فاز نخست قطار شهری که 5.2 کیلومتر است را راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی سقاییان‌نژاد با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های شهری در قم اظهار کرد: رینگ‌های اول، دوم و سوم شهر قم تکمیل نشده، خیابان‌ها بازگشایی نشده و تقاطع‌های غیرهمسطح احداث نشده است و باید طبق طرح جامع به پیش برویم تا این رینگ‌ها تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در دو پروژه مهم و ضروری تلاش‌های زیادی داشته‌ایم که این پروژه‌ها فعال شود، گفت:‌ پل میثم و تقاطع سه سطحه عمار یاسر تا پایان سال تکلیف آن مشخص خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم معضل این دو پروژه را حل کنیم.

شهردار قم اظهار کرد: برای سال آینده تقاطع روگذر محمودنژاد از بلوار جمهوری را احداث خواهیم کرد و طرح این پروژه تا پایان امسال آماده شده و از ابتدای سال 95 عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی به احداث بلوار زینب در موازات خیابان امام اشاره کرد و افزود: طراحی فاز اول و دوم این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود و دوربرگردان غدیر نیز از دیگر پروژه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه همه این پروژه‌ها قرار است تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد اظهار کرد: حتی در پروژه قطار شهری نیز به دنبال این هستیم که بتوانیم تا پایان سال 95 در فاز اول آن را راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گلوگاه این پروژه تامین قطار است و جلسه‌ای در هفته گذشته با واگن سازی پارس برگزار گردید و قول داده‌اند که 10 ماهه بتوانند سه رام واگن را در اختیار شهرداری بگذارند.

شهردار قم بیان کرد: مشکل بعدی راه‌اندازی ایستگاه‌ها است و البته ضرورتی ندارد همه 6 ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان مطهری را به انجام برسانیم و اگر سه ایستگاه آماده شود به نظر می‌رسد بتوانیم تا پایان سال 95 فاز اول قطار شهری که 5.2 کیلومتر است راه راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: در پروژه منوریل نیز 18 واگن باید فعال شود و شرکت ایتالیایی نظارت عالیه را بر عهده دارد و تلاش بر این است که منوریل تا اواسط سال 95 به بهره‌برداری برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز