تداوم بارندگی در افغانستان و افزایش حجم سیلاب به سیستان;

برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از آب سیلاب لازم است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۶:۰۹:۱۱
کد خبر: ۳۹۰۷۸۹
برنامه ریزی مناسب جهت استفاده از آب سیلاب لازم است
علی اوسط هاشمی گفت: باید برنامه ریزی مناسبی جهت استفاده از آب سیلاب وارد شده به سیستان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، استاندار سیستان و بلوچستان  در جلسه اضطراری ستاد بحران سیستان که در پی ورود سیلاب به این منطقه تشکیل شد از همه فرمانداران خواست تمهیدات لازم را در رابطه با سیلاب به کار بگیرند.

وی بیان کرد: خوشبختانه فصل بهار با برکت همراه بوده و حجم آب ورودی دغدغه هایی ایجاد کرده که خارج از اراده ما و مسیری که در اختیار آب است می باشد.

علی اوسط هاشمی ادامه داد: با تشکیل نشستی فوق العاده درسیستان بامدیران مقرر شد که از هرگونه خسارت به نقاط جمعیتی این منطقه وسیع که بیش از نیم میلیون نفر جمعیت در آن ساکن است به نحوی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید با هم افزایی دراین مسیربه درستی اعمال شود که خسارتها به مزارع وباغات کشاورزی با توجه به فصل برداشت به حداقل برسد.

هاشمی گفت: آب را باید در طریقی هدایت کرد که بتوان از آن استفاده فصلی کرد.

وی همچنین با اشاره به تداوم بارندگی در کشور افغانستان و احتمال ادامه سیلاب خواستار برنامه ریزی مناسب برای استفاده مناسب از آب سیلاب شد.

حجم ورودی سیلاب در سیستان در حال افزایش است ،  برخی جاده های ارتباطی زیر آب رفته و به علت عدم لایروبی انهار با توجه به خشکسالی 20 ساله دریاچه هامون آب به مناطق مسکونی روستاها رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز