مدیرعامل دهکده گنجنامه همدان

رشد بابک زنجانی ها نتیجه عدم توجه به بخش خصوصی و کار آفرینی است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۴۳:۳۱
کد خبر: ۳۹۶۶۲۸
رشد بابک زنجانی ها نتیجه عدم توجه به بخش خصوصی و کار آفرینی است
سعید ترابیان با اشاره به اینکه اگر حمایت از کارآفرینی انجام نشود بابک زنجانی‌ها بیرون می‌آید و ثروت ملی هدر می‌رود، خاطرنشان کرد: دولت و حکومت باید هماهنگ باشند چرا که دولت از قوه قضائیه می‌ترسد و قوه قضاییه از مجلس می‌ترسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل دهکده گنجنامه همدان در سمینار «اقتصاد مقاومتی، چرا و چگونه» با بیان اینکه بخش خصوصی در نوک پیکان اقتصاد مقاومتی قرار دارد، اظهار کرد: بخش خصوصی تمام توان خود را گذاشته و بزرگترین ضربه‌ها را خورده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم استان در اقتصاد مقاومتی توانمندی بالایی دارد، افزود: استان همدان حتی نیاز به بودجه گرفتن از تهران ندارد و می‌تواند خود تولید ثروت داشته باشد.

مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه همدان با طرح این سئوال که چرا یک طرح بالا دستی و زیر ساختی درست نداریم، گفت: یکسری مسائل خارج از وظایف بخش خصوصی است و بخش خصوصی فقط می‌تواند به عنوان یک سرباز عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر زیر ساخت‌های اصلی که خارج از عهده بخش خصوصی است مهیا نشود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بیان کرد: دولت باید زیر ساخت‌ها را آماده کند تا بخش خصوصی بتواند تولید ثروت و اشتغال داشته باشد.

ترابیان با بیان اینکه توسعه با پروژه‌های بزرگ صورت می‌گیرد، افزود: دولت باید فقط زیر ساخت‌ها را تهیه کند و با پروژه‌های بزرگ می‌توان به توسعه دست یافت.

وی با اشاره به اینکه گاهی حرف‌های خوبی می‌شنویم اما در زمان اجرا روی کاغذ می‌ماند، یادآور شد: دولت باید زیر ساخت و جای تنفس را ایجاد کند ولی اکنون جای تنفس وجود ندارد.

مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه همدان در خصوص آسیب‌شناسی، اضافه کرد: در حوزه گردشگری کشورهای پیشرفته آسیب‌شناسی و مطالعه کرده‌ایم اما آسیب‌شناسی بسیاری از مسائل، خارج از عهده بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی باید در حوزه استانی انجام و ابتدا باید زیر ساخت‌ها تشکیل شود، افزود: وقتی به عنوان بخش خصوصی وارد میدان شده و قول و وعده داده می‌شود، اما اجرا نمی‌شود مشکلات برای بخش خصوصی ایجاد شده و اشتغال و تولید کاهش می‌یابد.

ترابیان با تأکید بر اینکه بحث مالیاتی استان خراسان رضوی برای خود معضلی شده است، ادامه داد: فرار مالیاتی به این خاطر است که اجازه نمی‌دهند پروژه بزرگ انجام شود و به رونق در بیاید.

وی با اشاره به اینکه به معنای واقعی بخش خصوصی جهاد می‌کند، ادامه داد:گاهی اوقات جلسات زیادی برگزار می‌کنیم اما در اجرا دستمان می‌لرزد، چرا باید کارخانه‌ها تعطیل شود و وضعیت اشتغال اینگونه باشد.

مدیرعامل دهکده تفریحی، توریستی گنجنامه همدان با اشاره به اینکه کمترین هزینه‌ها در بخش توریسم مصرف شده و بخش کشاورزی نیز فلج است، گفت: اگر آبی که کشاورزی مصرف می‌کند، صادر شود 10 برابر بیشتر از کشاورزی پول می‌دهد.

ترابیان با تأکید بر اینکه استان همدان نسبت به اصفهان از همه نظر بالاتر است اما چرا باید نرخ بیکاری بالا باشد، اظهار کرد: باید بخش خصوصی یار باشد تا دولت را بچرخاند.

وی با اشاره به اینکه اگر حمایت از کارآفرینی انجام نشود بابک زنجانی‌ها بیرون می‌آید و ثروت ملی هدر می‌رود، خاطرنشان کرد: دولت و حکومت باید هماهنگ باشند چرا که دولت از قوه قضائیه می‌ترسد و قوه قضاییه از مجلس می‌ترسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز