استاندار ایلام :نقش واقعی استان در دفاع مقدس به نسل امروز هنوز معرفی نشده است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۸:۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۹۷۵۹۹
استاندار ایلام :نقش واقعی استان در دفاع مقدس به نسل امروز هنوز معرفی نشده است
استاندار ایلام از عدم معرفی و تبیین نشدن نقش و جایگاه این استان در دوران دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید در نخستین نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان اظهار کرد: ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول دوران دفاع مقدس بطور مستقیم درگیر جنگ بود و بسیاری از عملیات های بزرگ آن دوران همچون فتح میمک، محرم و فتح المبین در محدوده سرزمینی این استان اجرا شد.
وی افزود: مستندات جنگ در استان ایلام باید با کمک پیشکسوتان این عرصه گردآوری شود تا در قالب آثار هنری و سینمایی بتوان به شکل هنرمندانه ایی نقش مردم این استان و رزمندگان آن دوران را در دفاع مقدس به نسل جدید معرفی کرد.
استاندار ایلام یادآور شد: هم اکنون باغ موزه دفاع مقدس در برخی از استان های کشور که بطور مستقیم نیز با جنگ درگیر نبوده اند راه اندازی شده ولی ایلام با وجود وقوع جنگ هشت ساله در بیشتر شهرستان ها و نابودی بخش قابل توجهی از زیرساخت هایش، تاکنون از این امکان بی بهره است که امیدواریم با تلاش بیشتر مجموعه سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس این مرکز هرچه سریع تر در استان ایجاد شود.
مروارید با یادآوری اینکه 10 تیرماه سالروز آزادسازی شهر مهران به عنوان روز مقاومت و پیروزی در تقویم سراسری ثبت و به تایید مسئولان کشور نیز رسیده است، گفت: در تقویم سراسری امسال این روز ذکر نشده که باید پیگیری های لازم در خصوص دلایل آن انجام شود.
وی اضافه کرد: طی سال های اخیر با حضور صدها نفر از کاروان های راهیان نور توانسته ایم بخشی از عملیات های رخ داده در این استان را با کمک رسانه ها در مناطق شرهانی و قلاویزان به نسل جوان معرفی کنیم.
به گفته وی، همچنان در گوشه گوشه این استان زمینه برای کار و تلاش وجود دارد و باید مسئولان تمامی دستگاه های فرهنگی تلاش خود را دو چندان کرده تا جانفشانی و رشادت های مردم بویژه ایلات مختلف را در دوران دفاع مقدس به مردم سایر استان ها و نسل جوان و نوجوان معرفی کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: نباید اجازه دهیم ارزش های دفاع مقدس در جامعه کمرنگ و به بوته فراموشی سپرده شود بلکه با کمک پیشکسوتان این عرصه ویژگی های آن دوران را به نسل جدید معرفی کنیم چرا که انتقال این فرهنگ به نسل جوان و نوجوان بهترین راهکار برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام نیز در این نشست با اشاره به وقوع 58 عملیات بزرگ و کوچک طی سال های دفاع مقدس در مرزهای سرزمینی این استان گفت: استان ایلام در دوران جنگ هشت ساله بیش از 385 مرتبه سنگین ترین بمباران های هوایی دشمن بعثی را تحمل کرده است.
سرهنگ جعفر منتظری معرفی ویژگی های ایلام در دوران دفاع مقدس به نسل جدید را مهم ترین دغدغه این سازمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش تمامی دستگاه ها و فرمانداران شهرستان ها بتوان در راستای این هدف گام برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز