پنجاه و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز در ارومیه برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۷:۵۲:۳۸
کد خبر: ۳۹۷۶۴۲
پنجاه و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز در ارومیه برگزار شد
پنجاه و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز با تجلیل از 100 دانش آموز ممتاز استان در ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایحان غربی،پنجاه و چهارمین همایش استانی جایزه بنیاد البرز با تجلیل از 100 دانش آموز ممتاز استان در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت گفت: آذربایجان‌غربی با دارا بودن بیش از پنج هزار و 800 موقوفه نمونه‌ای کامل از نوع دوستی در کشور است.

وی با اشاره به لزوم سوق دادن موقوفات به سوی وقف‌‌های نوین و نیازهای روز جامعه افزود: از اوایل انقلاب تا سال 88 میانگین وقف‌های انجام شده در کشور 200 مورد بود اما هم اکنون میانگین موقوفات به دو هزار و 700 وقف جدید در کشور رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به شعار تعیین شده امسال می‌توان با ایجاد وقف‌های جدید منطبق با نیازهای روز جامعه بازویی کمکی برای جامعه و کمکی برای برطرف کردن نیازهای آن بود.

جوانبخت گفت: وقف حوزه علمیه، مسکن، ازدواج، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، پژوهشگران و کمک به حفاظت از محیط زیست از جمله وقف‌های نوین و مورد نیاز جامعه است.

حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در این همایش با اشاره به تاریخچه وقف در جامعه اسلامی، گفت: برخی از موقوفات ایران اسلامی دارای عمری بیش از وقف هزار ساله بوده و جامعه از آن بهره می‌برد.

وی افزود: آنچه که واقفان از وقف خویش برجای می‌گذارند، دارای اجر اخروی بوده و واقفان پس از مرگ خویش ثمرات این کار ارزشمند را خواهند دید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات موثر بنیاد فرهنگی البرز طی سال‌های گذشته تصریح کرد: مرحوم البرز به فکر رشد و پویایی دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان بودند و سرمایه خویش را در راه علم وقف کردند.

محمدی گفت: آینده‌نگری مرحوم البرز سبب شد که تمام ثروت وی برای آخرت نوشته شده و مورد عنایت و مغفرت خداوند قرار گیرد.

وی افزود: رسول خدا(ص) در خصوص دنیا می‌فرماید که از دنیا بدگویی نکنید، دنیا مرکب و سواری خوبی برای مومن بوده و وسیله‌ای برای سعادتمندی بندگان خداوند می‌تواند باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: زمانی که بنده‌ای دنیا و خوشی‌های زودگذر آن را با خداوند معامله می‌کند، سعادت و خوشبختی خویش را در دنیای اخروی رقم می‌زند.

محمدی بر ضرورت احیای سنت حسنه وقف در کشور تاکید کرد و گفت: این سنت حسنه باید در جامعه احیا شده و همگان از این سنت حسنه بهره‌مند شوند و از موقوفات صورت گرفته در بخش‌هایی همچون، مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و سایر امور در بخش‌های فرهنگی باید بهره برد.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل اینکه ترس از دست دادن اموال خویش را دارند از وقف آن خودداری می‌کنند، افزود: طبق حکم شرعی فردی که اموال خویش را وقف می‌کند برای موقوفه آن باید تولیت تعیین کرد و این تولیت می‌تواند برای فرد یا فرزندان و یا شخص دیگری باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: واقفان می‌توانند مدیریت موقوفه خویش را به عهده داشته باشند و در این خصوص هیچ نوع جای نگرانی وجود ندارد.

محمدی از وجود 8 هزار متولی موقوفات در کشور خبر داد و گفت: باید توجه داشته باشیم که موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد تا بتوان نیازهای افراد جامعه را تامین کرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز