استاندار ایلام:

ارتباط علمی پژوهشگران در کاهش و کنترل بیماری های همه گیر موثر است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۹:۳۹
کد خبر: ۳۹۷۸۰۹
ارتباط علمی پژوهشگران در کاهش و کنترل بیماری های همه گیر موثر است
استاندار ایلام گفت: امروزه برای کاهش یا کنترل بیماری های همه گیر و چگونگی مطالعه بر روی این بیماری ها، ایجاد ارتباط نزدیک و مداوم علمی بین پژوهشگران رشته های علوم انسانی و بالینی موثر و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه نخستین کنگره       بین المللی و هشتمین کنگره ملی اپیدمیولوژی که با حضور 250 نفر از پزشکان، اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی این رشته در هتل زاگرس ایلام در حال برگزاری است، اظهار کرد: در دنیای کنونی مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بروز اپیدمی بیماری های همه گیر دخیل هستند به عنوان مثال جنگ و استفاده از سلاح های جنگی بتدریج موجب بروز بیماری و اختلالاتی بین مردم درگیر ایجاد می کند.
وی افزود: همچنین مواردی نظیر نوع و شیوه تغذیه و مسایل اجتماعی چون طلاق و خودکشی در شیوع بیماری های واگیر در جامعه و گسترش آن نقش دارند که البته در کشور ما برخی از بیماری های همه گیر یا ریشه کن شده و یا در حال ریشه کنی است.
استاندار ایلام به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح باید در همه زمینه های بهداشتی و سلامت جامعه کار کند و ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، از ظرفیت آن برای مبارزه و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف بهره گیری کرد.
مروارید تاکید کرد: استان ایلام به علت همجواری با کشور عراق و ناهنجاری های موجود در این کشور، همواره در معرض آسیب است و برای جلوگیری از بروز بیماری های همه گیر در این استان به علت این همجواری، ارتقای مطالعه و پژوهش بیماری ها الزام آور است.
نخستین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی اپیدولوژی از روز چهارشنبه و با حضور استاندار ایلام، اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی، قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، مسئولان و اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام و جمعی از مسئولان این استان به مدت سه روز در هتل زاگرس در حال برگزازی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز