استاندار کرمانشاه:

کریدور گردشگری بیستون-طاق بستان از پروژه های مهم استان است

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۵۵:۵۷
کد خبر: ۳۹۷۸۲۹
کریدور گردشگری بیستون-طاق بستان از پروژه های مهم استان است
کریدور گردشگری بیستون-طاق بستان از پروژه های مهم استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، کارگروه گردشگری استان به ریاست دکتر رازانی استاندار کرمانشاه و دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه به منظور بررسی  طرح کریدور گردشگری محور بیستون-طاق بستان و دیگر دستور کارهای مربوط به گردشگری برگزار شد.

دکتر رازانی در این نشست با تاکید بر استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان اظهار داشت: کریدور گردشگری بیستون-طاق بستان از پروژه های مهم استان است که اجرای آن در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و اهتمام ویژه ای برای تحقق آن داریم.

وی افزود: امسال در راستای ساماندهی این مسیر80هکتار درختکاری انجام شده و نیز مذاکرات اساسی و جدی با مسئولین نظامی کشور و استان برای همکاری در خصوص این کریدور انجام شده که با پیگیری های انجام شده خوشبختانه این آمادگی به وجود آمده که پادگان های نظامی که در مسیر این طرح قرار دارند عقب نشینی کنند.

استاندار در ادامه  ایجاد یک موسسه گردشگری برای اجرای این طرح را لازم دانست و بیان داشت:استان کرمانشاه از استان های پر پتانسیل در زمینه گردشگری است و این طرح نیز یک ظرفیت فوق العاده برای استان است که مطالعات صورت گرفته بر روی این طرح کاملا این مسئله را تایید می کند و تحقق آن می تواند یک جاذبه خاص برای توسعه گردشگری استان باشد.

دکتر رازانی در ادامه به موقعیت استان در خصوص مسیر عتبات عالیات اشاره کرد و گفت:استان کرمانشاه سابقه بیش از صد ساله در میزبانی زائران عتبات عالیات دارد که متاسفانه وجود پاره ای مشکلات در کنار غفلت مسئولین استان این فرصت و امتیاز ویژه را به استان ایلام روانه کرده است.

وی افزود:ما نباید تسلیم وضع موجود بشویم و از ترس اینکه یک مشکل حل شدنی نیست شکست را بپذیریم و این یک مصیبت است که مجموعه مدیریتی استان نقش تسلیم شده و بازنده را در چنین مواردی به خود بگیرد.

استاندار افزود:قطعا این مسئله راه حل دارد و ما باید این راه را پیدا کنیم چون خداوند جغرافیا را به گونه ای طراحی کرده که استان ما بهترین و طبیعی ترین مسیر برای رفتن به عتبات عالیات است پس بنابراین باید تمام امکاناتی را که برای این مسیر لازم است مهیا کنیم تا اربعین آینده بتوانیم میزبان زائران باشیم.

مقام ارشد استان خاطر نشان کرد:حتی اگر مشکلات اجازه ندهد که زائران را از مسیر خسروی اعزام کنیم مرز سومار را می توانیم بعنوان جایگزین مطرح کنیم و تمام امکانات لازم را در آنجا فراهم کنیم زیرا مهم این است که  اجازه ندهیم این فرصت را که سالهای زیادی است در اختیار این استان بوده از دست بدهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز