معاون سیاسی انتظامی درجلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر فردیس :

جوانان و دانش آموزان مهمترین قشر در معرض خطر هستند

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۴:۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۹۷۹۸۰
جوانان و دانش آموزان مهمترین قشر در معرض خطر هستند
بیشترین قشری که در معرض خطر اعتیاد می باشند دانش آموزان بوده که با این شیوه و همکاری خانواده ها می توان به پیشگیری از گرایش جوانان کمک کرد.

جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردیس با حضور معاون سیاسی انتظامی ، بخشدار مرکزی ، مشاور امور بانوان فرمانداری ، و مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی از جمله شبکه بهداشت و درمان ، بهزیستی ، هلال احمر ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، اداره تبلیغات اسلامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، کمیته امداد و خبرنگاران به منظور پیشگیری از گرایش دانش آموزان و جوانان به اعتیاد برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ معاون سیاسی انتظامی فرماندار هماهنگی کلیه اعضای کمیته مبارزه با مواد مخدر را با آموزش و پرورش وبرگزاری کلاسهای آموزشی و پیشگیرانه را در امر آشنایی و مضرات مواد مخدر برای دانش آموزان معلمان و اولیا و مربیان ضروری دانسته و افزود؛ بیشترین قشری که در معرض خطر اعتیاد می باشند دانش آموزان بوده که با این شیوه و همکاری خانواده ها می توان به پیشگیری از گرایش جوانان کمک کرد.

دکتر فلاح نژاد ضمن تاکید بر محتوا و مطالب کارشناسان قبل از ارائه آموزش و سخنرانی از سوی دستگاه دعوت شونده را مهم دانست و اظهار داشت؛ قبل از سخنرانی کارشناس مطالب مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد و به حل مشکل اعتیاد و مواد مخدر کمک کند، نه اینکه بیشتر باعث تحریک جوانان و دانش آموزان در این زمینه شود.

وی در پایان یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر در بین جوانان را اطلاع رسانی و آگاهی خواند و عنوان داشت؛ می توان از طریق رسانه های دیداری شنیداری و مکتوب و تبلیغات شهری به شناخت هر چه بیشتر این معضل اجتماعی کمک کرد.

بخشدار مرکزی نیز در ادامه یکی از مشکلات دیگر اعتیاد را داروهای گیاهی غیر مجاز در عطاریها عنوان کرد و افزود؛ عطاریها بدون مجوز و اطلاع دقیق، انواع دارو گیاهی را برای مردم و جوانان تجویز می کنند که متاسفانه عوارض ناشی از مصرف آن باعث اعتیاد خواهد شد.

ابراهیم حسنی افزود؛ حضور دستگاههای مربوطه و استمرار حضور در جلسات کمک شایانی به حل معضلات اجتماعی خواهد داشت.

در پایان مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی نیز گزارشی از روند فعالیت های آموزشی و بازدارنده در راس مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد و شناخت خانواده ها با این بلای خانمان سوز را ارائه نموده و آمادگی خود را جهت مبارزه با مواد مخدر و سایر راههای پیشگیرانه را ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز