مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد:

تحصیل ۲۳ هزار دانش آموز پناهنده در استان کرمان

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۵:۳۷:۳۹
کد خبر: ۳۹۸۰۳۲
تحصیل ۲۳ هزار دانش آموز پناهنده در استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از تحصیل 23 هزار دانش آموز پناهنده در مدارس استان کرمان در دوره های مختلف تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در حاشیه بازدید هیات دیپلماتیک و سازمان های بین المللی از دبستان پسرانه بعثت در کرمان افزود: بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان پناهنده از افراد بدون مجوز قانونی هستند که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحصیل دانش آموزان غیر مجاز تحت آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه  باید بپذیریم آموزش 23 هزار دانش آموز پناهنده نیاز به یکهزار کلاس درس و یکهزار معلم دارد خاطر نشان کرد: خدمت به دانش آموز پناهنده وظیفه انسانی و نوعدوستی ماست.

محسن بیگی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تبادل فرهنگی و احساس نزدیک بودن، دانش آموزان پناهنده را در کنار دانش آموزان ایرانی تحت آموزش قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ایران اسلامی را سرزمینی با قدمتی به قدمت تمدن بشری معرفی کرد و افزود: نگاه ملی و دینی ما نسبت به همنوعان در هر نقطه از دنیا همانند فرزندان ایرانی است.

وی گفت: از نظر ملی تحصیل پناهندگان و دانش آموزان افغان در مدارس استان کرمان مصداق بارز 'بنی آدم اعضای یکدیگرند' می باشد.

محسن بیگی اظهار کرد: امیدواریم جامعه بشری به روزی برسد که در هیچ نقطه از دنیا افراد احساس مهاجر بودن و جدایی نکنند.

وی گفت: پناهندگان به دلیل جنگ و ناآرامی ناچار به مهاجرت از کشور خود شده اند و معتقدیم پوشش تحصیلی یکی از حقوق انسانی  پناهندگان است.

محسن بیگی  افزود: افزایش آگاهی مهمترین نیاز بشر است و جهالت و نادانی بزرگترین فقر به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدرسه بعثت دارای 600 دانش آموز است که 70 درصد آنها ایرانی و 30 درصد افغان هستند.

محمد محسن بیگی  با تاکید بر نگاه یکسان معلمان به دانش آموزان ایرانی و پناهندگان عنوان کرد: کمک دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد برای ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان پناهنده ضروری است.

 وی از تحصیل دانش آموزان پناهنده  در مدارس واقع در شهرهای چترود، زرند، بردسیر، کرمان و رفسنجان خبر داد .

بر پایه این گزارش؛ هیات دیپلماتیک از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، اسپانیا، آلمان، نروژ، هلند، سوئد، ترکیه، افغانستان، رومانی، جمهوری چک و ونزوئلا به همراه نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روند ارائه خدمات آموزشی  به دانش آموزان پناهنده  را  در استان کرمان از نزدیک بررسی کردند.

 

نظر شما