استاندار گیلان :

خدمات دولت بازگوشود

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۶:۳۹:۱۰
کد خبر: ۳۹۸۰۵۸
خدمات دولت بازگوشود
استاندار گیلان در همایش مدیریت روستا، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با برشمردن بخشی از موفقیتهای دولت در گیلان گفت : واقعیتها و حقیقت ها به مردم گفته شود چون عده‌ای غیرمنصفانه دولت را نقد می‌کنند .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که در آستانه روز شوراها با حضور دهیاران ، روسای شوراهای اسلامی شهرستان رشت ،  جعفر زاده نماینده رشت و رییس مجمع نمایندگان استان ، تامینی دیگر نماینده رشت و جمعی از مدیران در محل سالن اجتماعات شرکت مخابرات استان برگزار گردید مدیریتی سنتی صرف را مدیریتی ناپایدار در روستاها دانست و افزود : مدیریت روستایی نیازمند تحول است و دهیاران  واعضای شوراها نقش بسزایی را در این راستا می‌توانند ایفاء کنند.

دکتر نجفی بر ضرورت بیان مشکلات و ارائه نظر توسط شوراهای اسلامی و دهیاران تأکید کرد و افزود : باید در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مزین گردیده با کمک و همیاری یکدیگر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون نگر تلاش کنیم.

استاندار گیلان وضعیت آرامش و امنیت در استان را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود : الحمدا... در طی 3 سال اخیر استان گیلان در بحث بهبود فضای کسب و کار عمدتاً مقام نخست کشوری را کسب کرد.

وی بر ضرورت اقتصاد درون زا، برون نگر و صادرات محور تأکید کرد و افزود : کشوری که با دیگر کشورهای دنیا ارتباط نداشته باشد هرگز نخواهد توانست اقتصاد برون نگر را تحقق ببخشد.

دکتر نجفی افزود : امروز زمینه برای بهره‌گیری از فناوری روز و دانش بنیان و اقتصاد برون نگر و صادرات محور ایجاد شده است.

دکتر نجفی با بیان اینکه 26.2 درصد اشتغال از طریق بخش کشاورزی ایجاد می‌شود افزود : استان گیلان، استانی کشاورزی است که در کنار آن توسعه بخش‌های صنعتی، گردشگری، مباحث دریا محوری و منطقه آزاد از جمله اولویت‌های مهم استان به شمار می‌رود.

دکتر نجفی با بیان اینکه ما وظیفه داریم بخش کشاورزی استان را فعال و پویا نگه داریم افزود : الحمدا... در برخی محصولات کشاورزی نظیر چای، فندوق، بادام زمینی، صید ماهیان استخوانی و آبزی پروری رتبه اول کشوری و در بخشی دیگر نظیر تولید محصول برنج مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید با هدف  توسعه روستایی افزود : الحمدا... در طی سال‌های اخیر به مباحث توسعه روستایی به خوبی پرداخته شده است.

استاندار گیلان با یادآوری رتبه دوم بیکاری استان در نیمه نخست سال 92 اظهار داشت : استان گیلان موفق گردید در سال 94 با 18 پله صعود به رتبه بیستم بیکاری در کشور دست یابدالبته این به معنای حل کامل مشکل بیکاری نیست.

استاندار گیلان شاخص گاز رسانی استان در سال 92 را بیش از 60 درصد عنوان کرد و افزود : با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان سال 94 این رقم به 85 درصد افزایش یافته و گیلان جزو بهترین استان‌ها در این بخش شناخته شده است.

وی افزود : به یاری خداوند در سال آینده گیلان را به عنوان استان سبز اعلام خواهیم کرد.

دکتر نجفی با اشاره به عقب ماندگی  14 درصدی گیلان از میانگین کشوری در بخش آبرسانی روستایی افزود : امروز شاهد هستیم که این عقب مانگی به 4 درصد کاهش یافته و از 63 درصد به 72 درصد در این بخش رسیده‌ایم.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش آسفالت راه روستایی افزود : گیلان علی رغم مساحت کم آن از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و در سال گذشته شاهد نهضتی در این بخش بوده و 520 کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالت گردید.

وی گیلان را در اجرای طرح هادی جزو استان‌های موفق کشور دانست و افزود : در بخش دیتا وضعیت مخابرات گیلان از  رتبه 29 کشوری اسفند سال 92 به رتبه 6 در اسفند سال 94 بهبود یافت.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های اعلامی از سوی مرکز آمار ایران شاهد توفیقات دولت در بخش های مختلف هستیم افزود : سفارش بنده به فرمانداران و مدیران این است که واقعیتها و حقیقت ها به مردم گفته شو د چون عده‌ای غیرمنصفانه دولت را نقد می‌کنند .

استاندار گیلان برنج گیلان را از جمله بهترین برنج‌های تولیدی در جهان عنوان کرد و افزود : حدود 40 درصد از برنج مصرفی کشور در استان گیلان تولید می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه با کمک شما عزیزان توانستیم منابع آب زراعی در طول 2 سال و نیم در استان مدیریت کنیم افزود : علی رغم وجود خشکسالی در این مدت الحمدا... با حضور شبانه روزی توانستیم در بخش مدیریت منابع آب استان موفق عمل کنیم.

دکتر نجفی وضعیت ذخیره آب پشت سد سفیدرود را نسبت به سال گذشته بهتر دانست و افزود : در سال جاری به ظاهر باتوجه به ذخیره یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعبی آب در پشت سد سفیدرود وضعیت مطلوب‌تری را شاهد هستیم اما نیاز آبی استان حدود 2 میلیارد مترمکعب است.

وی گفت : در طی سال‌های گذشته به دلیل ایجاد رسوب در این سد و کاهش ورودی آب،  حجم ذخیره سد سفیدرود کاهش یافته است.

وی افزود : در سال گذشته در جلساتی که در وزارت نیرو با حضور 8 استان کشور صورت پذیرفت اعتراض خود را در این خصوص اعلام و از حق آب گیلان دفاع کردیم.

استاندار گیلان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته در حوزه آبریز سفیدرود بیش از 67 سد و چاه‌های غیر مجاز و مجاز که عمدتاً نیاز نبود ایجاد گردید افزود : ما همیشه نیازمند به مدیریت منابع آبی در استان هستیم.

دکتر نجفی با اشاره به تلاش استان در ایجاد سدهای لاستیکی اظهار داشت : در سفر ریاست جمهوری به گیلان این بحث از جمله مباحث اساسی مطرح شده بود.

وی با اشاره به پیشرفت بالای 26 درصد سد شفارود بر ضرورت احداث سدهای پلرود و سدهای پایین دستی در استان تأکید کرد.

استاندار گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از بارش‌های هزار میلی متری در جلگه استان تأکید کرد و افزود : متأسفانه علی‌رغم اینکه گیلان بالاترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده اما متأسفانه بدلیل عدم بهره‌گیری از این بارندگی‌ها این نعمت الهی وارد دریا می‌شود که باید مدیریت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهبود کیفیت چای استان اظهار داشت : در دوران حضور بنده در سازمان چای کشور حدود 30 تا 32 هزار هکتار باغ چای وجود داشت اما متأسفانه این رقم بخشی به دلیل دلسر شدن کشاورز به 18 هزار هکتار کاهش پیدا کرده بود.

دکتر نجفی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 3 هزار هکتار افزایش سطح زیر کشت را در باغات چای شاهد بودیم افزود : بعد از یک دهه الحمدا... حتی یک کیلوگرم از چای‌های تولیدی در انبارها نماند و همه به فروش رسید.

وی با بیان اینکه متأسفانه سوداگران، دلالان و وارد کنندگان برنج بهانه افزایش قیمت سر دادند گفت :هم اکنون تولید از دست کشاورز خارج گردیده و انشاء ا... تا 3 ماه آینده برنج تازه تولید می‌شود.

دکتر نجفی افزود : در بحث بهبود اقتصاد برنج نیازمند حضور موثر و همراهی شما عزیزان با فرمانداران و مدیران بخش کشاورزی و آب استان هستیم.

در پایان این مراسم با حضور استاندار گیلان از روسای شورای بخش‌های 6 گانه شهرستان رشت با اهداء لوح و هدایایی قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز