حضور قهرمانان ابرماراتن جهان در اولترا ماراتن کویر لوت

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۰:۳۱:۱۷
کد خبر: ۳۹۸۲۰۱
حضور قهرمانان ابرماراتن جهان در اولترا ماراتن کویر لوت
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بزرگترین و مشهورترین دوندگان جهان از تاریخ 13 تا 19 اردیبهشت ماه جاری جهت حضور در اولترا ماراتن کویر لوت در شهداد حضور می یابند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمود وفایی" با بیان اینکه محمد انصال( mohamad ahansal ) قهرمان بزرگ مراکشی از ابرماراتن های جهان در این رویداد بین المللی حاضرخواهند یافت، افزود: این دونده مشهور ابرماراتن جهان، قهرمان 4دوره (1998,2008,2009,2010) marathon des sables است.

وی بیان داشت: این قهرمان ماراتن در سال 1973 در زاگورای مراکش به دنیا آمد ودارای رکوردهای بزرگی در کتاب گینس به عنوان سریعترین فردی که تاکنون در صحرا دویده است، می باشد. 

وفایی با بیان اینکه اولترا ماراتن کویر لوت برنامه بین المللی است، بیان داشت: رشید المرابیتی نیز یکی دیگر از شرکت کننده بزرگ این ابرماراتن می باشد که درسال گذشته قهرمان ماراتن مراکش بوده است.

وی با اشاره به اینکه این ماراتن با 35 دونده از تاریخ 13 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود، بیان داشت: هماهنگیهای لازم جهت استقبال از دوندگان ابر ماراتن کویر شهداد انجام گرفته است بطوریکه اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، ورزشکاران،دهیاران ومسئولین با شکوه خاصی در محل ورودی شهر میهمانان خارجی را میزبانی خواهند کرد.

 وفایی افزود: ابر ماراتن راه ابریشم ایران از دوم ماه می میلادی (١٣اردیبهشت) به مسافت ٢٥٠ کیلومتر در بیابان لوت در منطقه شهداد کرمان با حضور دوندگانی از ٥ قاره جهان برگزار می شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: این ابر ماراتن براستی فوق همه ماراتن های جهان است زیرا سختی های مسیر  و زمان، درجه حرارت محیط  و دیگر عوامل آن باعث شده که فوق العاده ماجراجویانه و جذاب شود و به اعتراف برگزار کننده ایتالیایی این مسابقه که خود از قهرمانان جهان هستند یک ماراتن خاص و ویژه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز