استاندار لرستان :

ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﻮﻩ ﻣﺠﺮﯾﻪ ﺩﺭ لرﺳﺘﺎﻥ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ، ﺭﻭﻧﻖﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۳:۱۲
کد خبر: ۳۹۸۲۷۰
ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﻮﻩ ﻣﺠﺮﯾﻪ ﺩﺭ لرﺳﺘﺎﻥ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ، ﺭﻭﻧﻖﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد مقاومتی مشارکت عمومی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، هوشنگ بازوند استاندار لرستان  گفت :هدف اقتصاد مقاومتی بحران‌زدایی است و برای بحران‌زدایی باید تلاش کنیم ساختارهای ناکارآمد را ترمیم و آن‌را تبدیل به یک ساختار کارآمد کنیم.

وی که در نشست ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی ،رونق اقتصادی وتوسعه لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها با استفاده از اختیارات خود در راستای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

بازوند ادامه داد: ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺪﻫﯿﻢ .

وی با تصریح اینکه  ﻣﺎ ﺍﺯ ﺑﺪﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥﻣﺒﺎﺣﺚ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﮐﺎﺭﯼ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﯾﻢ خاطر نشان کرد:ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺒﺤﺚ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺷﺮﻭﻉﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺎﻥ‌ﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﺮﻭ ﺩﺭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻣﻘﺎﻭﻣﺘﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ.

بازوند یادآورشد:ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺍﺻﻠﯽ ﻗﻮﻩ ﻣﺠﺮﯾﻪ ﺩﺭ لرﺳﺘﺎﻥ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ، ﺭﻭﻧﻖﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

وی با تاکیدبر لزوم تقویت تولید در استان عنوان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، احیاء ظرفیت‌های راکد به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بازوند با بیان اینکه  یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی را درون‌زا بودن آن  است ،تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز اوایل فروردین‌ماه امسال در سخنرانی خود در مشهد مقدس بر لزوم احیا مجدد ظرفیت‌های تولیدی تاکید کردند که در این راستا در بخش صادرات غیر نفتی در استان لرستان ۱۰۲ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با یادآوری اینکه  توجه ویژه به بحث برون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی و فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذاری از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی  محسوب می شود  اظهار کرد: حضور و مشارکت فعال مردم و بخش خصوصی و همچنین فعالیت دستگاه‌ها می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر باشد.

بازوند با به تدوین سند اقتصاد مقاومتی لرستان و این‌که این سند براساس توجه به تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال تدوین شده است اشاره کرد وافزود: لازم است جلسات اقتصاد مقاومتی به‌صورت هفتگی برگزار شود و مدیران نیز در این جلسات حضور فعال داشته و در راستای رفع چالش‌ها و موانع پیش‌روی تحقق اقتصاد مقاومتی همت کنند.

وی  بابیان این مطلب که هدف اقتصاد مقاومتی بحران‌زدایی است، خاطر نشان کرد: برای بحران‌زدایی باید تلاش کنیم ساختارهای ناکارآمد را ترمیم و آن‌را تبدیل به یک ساختار کارآمد کنیم لذا می‌طلبد مدیران دستگاه‌ها از اختیارات خود در راستای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

استاندار لرستان متذکر شد: برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد مقاومتی مشارکت عمومی را می‌طلبد.

هوشنگ بازونددر پایان تاکید کرد: لازم است در این زمینه مردم، مسئولان، صدا و سیما، قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی و رسانه‌ها وارد عمل شوند چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند یک مدیریت جهادی و عقلانی و همچنین مشارکت همگانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز