استاد دانشگاه نیوجرسی آمریکا:

حقوق پزشکان زن در آمریکا رعایت نمی شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۳:۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۹۸۳۳۸
حقوق پزشکان زن در آمریکا رعایت نمی شود
استاد دانشگاه نیوجرسی آمریکا بیان کرد: در ایالات متحده آمریکا با وجود اینکه ۷۰ درصد پزشکان را بانوان تشکیل می دهند اما حقوق آنها به درستی رعایت نمی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از نیشابور، «ماری لی ونس» استاد دانشگاه نیوجرسی آمریکا در همایش بین المللی اوج انسان در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا حداقل ۵۰ هزار پزشک خانم فعالیت دارند که بیش از ۷۰ درصد پزشکان را تشکیل می دهند اما اختلاف حقوق برای بانوان وجود داشته و حقوق پزشکان زن به خوبی رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه در طی ۳۰ سال گذشته تغییر زیادی در بین زنان پزشک ایجاد شده افزود: پیش از این اغلب بانوانی که پزشکی می خواندند همه به دلیل شناخت خانواده متخصص کودکان و زنان بودند.

وی افزود: زمانی که من در سال۱۹۷۰ پزشکی را شروع کردم بیش از ۸ رشته پزشکی بیشتر برای حضور بانوان وجود نداشت و تعداد بانوان دانشجو نیز از ۲۶ نفر در یک کلاس ۱۴۰ نفری تجاوز نمی کرد اما در حال حاضر خوشبختانه زمینه برای حضور بانوان در رشته های مختلف فراهم است.

 این متخخصص غدد  تصریح کرد : به نظر من زنان خیلی بهتر از مردان می توانند با برقرار کردن ارتباطات احساسی و ذهن خوانی به کارهای پزشکی ادامه دهند اما باید از خانواده هایشان حمایت شود .

استاد دانشگاه نیوجرسی  آمریکا همچنین در بیان حس خود از حضور در ایران نیز گفت: ایران یک کشور شگفت انگیز و بسیارخوشحالم که در این همایش هستم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز