مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه:

دنیا به نقش مخرب عربستان در منطقه خلیج فارس پی برده است

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۲۸:۴۳
کد خبر: ۳۹۸۶۵۳
دنیا به نقش مخرب عربستان در منطقه خلیج فارس پی برده است
مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: حجم زیادی از تبلیغات در دنیا هم اکنون متوجه نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه است و دنیا متوجه مسئله اصلی در این منطقه شده است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد فرازمند مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه  در ششمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس با اشاره به ویژگی های سیاسی منطقه خلیج فارس، عنوان کرد: در این دوره شتاب تحولات بی نظیر است و شاهد فروپاشی و بی ثبات شدن قطب بندی های سنتی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه غربی ها می گویند مسئله اصلی خلیج فارس و خاورمیانه افراط گرایی و تروریسم است، ادامه داد: حجم زیادی از تبلیغات در دنیا هم اکنون متوجه نقش مخرب عربستان سعودی در منطقه و دنیای بین الملل است به طوری که در روزهای گذشته شاهد سفر اوباما به منطقه خلیج فارس و عربستان بودیم اما فضای افکار عمومی میان دو طرف نسبت به یکدیگر بسیار متشنج بود.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه افزود: عربستان سعودی در طول دو سال مذاکرات هسته ای هر آنچه در توان داشت، انجام داد تا این مذاکرات را به شکست بکشاند و عربستان تلاش می کند تا برجام را خراب کند.

فرازمند با بیان اینکه دنیا کم کم به این سمت می رود که مسئله خلیج فارس دیگر ایران نیست، تصریح کرد: در گذشته ایران و پرونده هسته ای ایران مسئله اول در این منطقه بود اما به تدریج که مذاکرات جلو رفت و مشخص شد که توافق حاصل می شود، مشخص شد که مسئله امروز، مسئله ایران و عربستان سعودی است که رفتار حکیمانه این دولت موجب شده تا بهانه ها علیه ایران گرفته شود و دنیا متوجه می شود که دیگر مسئله ایران نیست.

وی گفت: امروز در آمریکا هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، خواهان تصویب طرحی هستند که مصونیت پیگرد عربستان در حوادث 11 سپتامبر را برمی دارد و دیگر همه می دانند در این پرونده پای مسئولان عربستان سعودی دیده می شود به حدی که عربستان تهدید کرده اگر این پرونده پیگیری شود 750 میلیارد دلار از دارایی های خود را از آمریکا خارج می کند.

مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه اظهار داشت: یکی از دستاوردهای اصلی برجام و مذاکرات هسته ای این بود که دنیا متوجه مسئله اصلی در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس شد.

نظر شما