مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

دستگاه‌های فرهنگی باید از تفکر شهید مطهری الگو بگیرند

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۲:۲۲
کد خبر: ۳۹۸۹۵۹
دستگاه‌های فرهنگی باید  از تفکر شهید مطهری الگو بگیرند
دستگاه‌های فرهنگی باید با الگو گرفتن از تفکر شهید مطهری ، در جهت رفع بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان مدیرکل ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت : دستگاه‌های فرهنگی باید با الگو گرفتن از تفکر شهید مطهری ، در جهت رفع بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی اقدام کنند .

وی افزود : شهید مطهری در آثار خود ، پاسخگویی بسیاری از سوالاتی است که امروز در ذهن نسل جوان ما وجود دارد و دستگاه‌های فرهنگی باید تفکرات و نظرات ایشان را از آثار آن شهید بزرگ استخراج نموده و با تدوین برنامه‌های فرهنگی مناسب ، زمینه‌ی رشد و تعالی بیشتر جامعه را فراهم کنند .

حنان با اشاره به نقش ویژه‌ی دستگاه‌های متولی امر آموزش در بسط و گسترش تفکرات شهید مطهری تصریح کرد : تفکرات و نظرات شهید مطهری در خصوص اسلام و مسائل اجتماعی ، باید بیش‌ازپیش در متون درسی آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها مدنظر قرار گیرد و از این ظرفیت برای گسترش بیشتر تفکرات و نظرات شهید مطهری استفاده‌ی بهتری شود .

وی با اشاره به تأکیدات ویژه‌ی حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری ( مدالظله العالی ) بر بهره‌برداری از آثار شهید مطهری بیان داشت: این تأکیدات نشان‌دهنده‌ی جایگاه ویژه‌ی مطهری در شکل‌گیری و بقای نظام اسلامی ، و مقابله با هجمه‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است و اگر دیدگاه‌های آن شهید به‌خوبی تبیین و مورداستفاده قرار گیرد ، قطعاً بسیاری از خدعه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ، با اشاره به جایگاه ویژه‌ی معلمان در رشد و تعالی جامعه ،خاطر نشان کرد : تعلیم و تربیت و به تبع آن معلمان ، نقش ویژه‌ای را در ارتقاء شخصیت افراد و حرکت جامعه به‌سوی کمال ایفا می‌کنند و این موضوع بیش از سایر ادیان الهی در دین مبین اسلام موردتوجه قرارگرفته است . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز