توسعه اقتصادی از اندیشه‌های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۳:۵۸:۵۹
کد خبر: ۳۹۸۹۸۱
توسعه اقتصادی از اندیشه‌های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود
استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت : روحیه پرسش‌گری خلاق ، نظم پذپری و قانون مداری در فرزندانمان را پرورش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر محمدعلی نجفی امروز در این نشست که در سالن اجتماعات شهید انصاری  استانداری گیلان برگزار شد با گرامیداشت فرا رسیدن هفته معلم و قدردانی از حضور دکتر فانی و سخرانی وی در اجلاسیه  شهدای فرهنگی استان اظهار داشت:  هر آنچه که داریم از برکت فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی شهدا است که با نثار جان خود عزت واقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای کشور،‌استان و علی الخصوص شهدای فرهنگی و شهید دکتر مطهری اظهار داشت : این شهیدان بزرگوار با تدریس و آموزش و در کنار آن با رشادت و ایثار در دفاع مقدس افتخار آفرین بودند و امروز پاسداشت آن عزیزان را در استان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت : شهید بزرگوار مطهری از اندیشه خود کنار فعالیتهای  سیاسی و اجتماعی در بخش هدایت فرهنگی، جامعه تلاش کرد و امیدواریم بتوانیم از اندیشه‌های ارزشمند این شهید بزرگوار در مدارس و فرهنگ جامعه بهره بیشتر گیریم.

دکتر نجفی به تشکیل منظم شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود : در این نشست‌ها تمامی اعضاء حضوری موثر و قوی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشوری که خواستار توسعه اقتصادی است باید توسعه خود را از مدارس آغاز کند افزود : توسعه اقتصادی از اندیشه‌های پایدار و آموزش یافته حاصل می شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ سازی در مدارس و علی الخصوص دبستان‌ها تأکید کرد و افزود : باید روحیه پرسش‌گری، خلاق مداری، نظم پروری و قانونمداری را در فرزندان خود ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان ا ینکه ما در اجرای قانون مشکل داریم نه در کمبود قانون اظهار داشت : در کشورهای پیشرفته انسان‌ها در اجرای قانون موفق هستند و همه خود را نسبت به آن ملزم می‌دانند.

وی با بیان اینه اگر خواستار توسعه پایدار موفق هستیم باید احترام به حقوق دیگران، تعامل و گفتگو، صبر و بردباری و استفاده از حقوق در مشارکت جمعی را به فرزندان خود آموزش دهیم افزود : مشارکت جمعی براساس حفظ قانون و قانونمداری توسعه را به همراه خواهد داشت.

 وزیر آموزش و پرورش عصر امروز (شنبه) در کنگره شهدای فرهنگی گیلان در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان سخنرانی می کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز