برنامه بعدی دولت کنترل رکود است

تلاش مدیریت استان اصفهان برای حفظ اشتغال های موجود

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۷:۱۹
کد خبر: ۳۹۹۰۱۸
تلاش مدیریت استان اصفهان برای حفظ اشتغال های موجود
استاندار اصفهان مطرح کرد: خروج از رکود و حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید مهمترین دستور کار دولت و مدیریت استان است.

به گزارش برنا از اصفهان دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: تمام همت مجموعه ی دولت و مدیریت استان، خروج از رکود و حفظ اشتغال موجود با استفاده از اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی است.

وی در دیدار جمعی از اعضای جامعه ی اسلامی کارگران استان با ایشان که بمناسبت روز جهانی کارگر صورت گرفت، ضمن تبریک این روز، اظهارداشت: تمام همت مجموعه ی دولت و مدیریت استان، خروج از رکود، حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد اشتغال جدید با استفاده از اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وجود حتی یک نفر بیکار نیز می تواند معضلات زیادی ایجاد نماید، افزود: مدیریت استان تلاش می کند که با چنگ و دندان اشتغال های موجود را حفظ نماید.

زرگرپور عدم بکارگیری و هزینه کرد تسهیلات گرفته شده در بخش صنعت و همچنین شرایط بوجود آمده در کشور را موجب تعطیلی برخی کارخانه ها و یا کارگاه ها خواند و تصریح کرد: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی در رکود و ۵۰ نیز کمتر از ظرفیت خود فعالیت می کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش های دولت برای کنترل تورم، گفت:  با توجه به اینکه تورم تا حدودی کنترل شده است ،برنامه بعدی دولت در جهت کنترل رکود می باشد.

وی افزود: سطح کلان مشکلات استان مربوط به شرایط کشور است و مدیریت استان نیزاقدامات زیادی برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی داشته است که از آن جمله می توان به تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدکه مشکلات ۸۰۰ کارخانه و مراکز تولیدی را بررسی و بسیاری را رفع نموده است، اشاره نمود.

رسول زرگرپور به دیگر اقدامات دولت اشاره کرد و گفت‌: برای بهبود وضعیت کارخانه ها و کارگاه های واقع در شهرک های صنعتی ، برای واحدهای خرد ۱ میلیارد تومان، برای واحدهای متوسط ۲ میلیارد تومان و برای سایر واحدها سه میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که هزار میلیارد تومان برای استان اصفهان اختصاص خواهد یافت.

وی اقتصاد مقاومتی را یکی از مباحثی عنوان کرد که دولت با جدیت در حال پیگیری است و افزود:  از دو هفته ی پیش طرح های همه ی وزارتخانه ها ابلاغ شده است و جلسات اقتصاد مقاومتی به صورت هفتگی برگزار می شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسائل بازنشستگان فولاد به جد پیگیری می شود، گفت: بخشی از آنان به مرحله ی حل شدن رسیده است .

زرگرپور با بیان اینکه خاستگاه و جایگاه صنعت استان از صنعت نساجی نشأت گرفته است، افزود: باید برای احیای این صنعت و رفع مشکلات آن چاره اندیشی شود و به همین منظور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دو نفر از نمایندگان بخش نساجی بعنوان عضو حضور دارند.

مدیر ارشد استان در پایان با اشاره به اینکه شرایط بگونه ای نیست که در شأن کارگران باشد، گفت: قشر کارگر با نجابت هستند و شرایط موجود را درک می کنند و امیدواریم که مشکلات این قشر هرچه زودتر به بهترین شکل ممکن مرتفع گردد.

گفتنی است در این دیدار اعضای جامعه اسلامی  کارگران استان صمیمانه از تلاش ها و کوششهای بی دریغ استاندار اصفهان در جهت رفع مشکلات آنان تقدیر نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز