معاون وزیر نفت تاکید کرد:

تسریع راه اندازی طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس

۱۳۹۵/۰۲/۱۵ - ۱۳:۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۰۰۷۹۸
تسریع راه اندازی طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه بندرعباس
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور بر تسریع در اتمام و راه اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، کاظمی پس از بازدید از طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس و در نشست با پیمانکاران، مدیران و مسئولان پالایش و پخش ، شرکت پالایش نفت بندرعباس و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجری طرح، با تاکید بر اجرا و انجام تعهدات در زمان تعیین شده از سوی پیمانکار گفت: این طرح با توجه به نقش مهم در تولید فرآورده های نفتی از جمله بنزین و نفت گاز با کیفیت، جزء طرح های مهم در حوزه پالایشگاهی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح ، همکاری و هماهنگی های لازم از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجری طرح و همچنین شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان بهره بردار صورت گرفته و با تامین مالی مناسب همه تجهیزات لازم خریداری شده است و ضروری است در عملیات اجرایی تسریع شود.

معاون وزیر نفت در این بازدید از عملیات اجرایی واحدهای طرح افزایش ظرفیت به ویژه واحد CCR و روند نصب کمپرسورها و همچنین اتاق کنترل طرح افزایش ظرفیت بازدید کرد و بر سرعت بخشیدن در اجرای مراحل همراه با رعایت کامل استانداردهای فنی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح افزایش ظرفیت و به منظور تسریع در روند عملیات اجرایی و انجام هماهنگی های لازم با مجری و پیمانکار طرح در دو ماه گذشته شش جلسه فشرده با حضور مدیرعامل محترم شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شده است.

نامور افزود: باید بر اساس اولویت بندی انجام شده و همچنین تقدم و تاخر کارهای باقیمانده نسبت به تکمیل عملیات اجرایی برای راه اندازی و بهره برداری از واحدهای پالایشی اقدام شود.

وی عنوان نمود: برای اجرای طرح افزایش ظرفیت سرمایه زیادی صرف شده تا محصولی با کیفیت و مطابق با استاندارد روز جهان برای رفع نیاز کشور تولید شود.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح است.

بر اساس این گزارش با اجرای این طرح تولید بنزین به میزان 3 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد و 8 میلیون لیتر در روز نفت گاز با کیفیت یورو 5 تولید می گردد و همچنین میزان تولید گوگرد گرانول به 250 تن در روز می رسد.                                                                     

نظر شما