معاون استاندار همدان:

برجام به کمک اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی آمد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۸:۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۱۸۸۰۹
برجام به کمک اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی آمد
رضا قیاسی با بیان اینکه برجام به کمک اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی آمد، اظهار کرد: با توجه به گسترش روابط با منطقه و جهان، از فرصت خوب برجام باید استفاده کرد و در عین حال مردم را نیز به کمک توسعه آورده و سهم آنها را بیشتر از حااکمیت و دولت ببینیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در بازدید از شرکت تولیدی منسوج کیان کرد در شهرستان ملایر افزود: اقتصاد مقاومتی بر پنج محور دانش بنیان بودن، عدالت محور، درون گرا، برون گرا و مردمی بودن استوار است که با اجرایی شدن این محورها، رشد اقتصادی هشت درصدی امر بعیدی نیست.

وی با بیان اینکه برجام به کمک اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی آمد، اظهار کرد: با توجه به گسترش روابط با منطقه و جهان، از فرصت خوب برجام باید استفاده کرد و در عین حال مردم را نیز به کمک توسعه آورده و سهم آنها را بیشتر از حااکمیت و دولت ببینیم.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت های درونی، منابع عظیم، موقعیت جغرافیایی، جوانان مومن، انقلابی و نیروی انسانی کشور به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

قیاسی در عین حال سرمازدگی، کم آبی، خشکسالی، سیل و زلزله را از جمله تکانه های تخاصمی دانست و بیان کرد: این تکانه ها ممکن است اقتصاد یک کشور را فلج کند که نیاز به طرح اقدامات و برنامه های راهبردی است.

وی افزود: در این راستا دولت تدبیر و امید طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی را تشکیل داد که روز گذشته نیز این ستاد با چهار کمیته و به ریاست استاندار همدان تشکیل شد.

معاون استاندار همدان گفت: استاندار همدان با روحیه اقتصادی تمام توان خود را بر محور اقتصادی که ضرورت کنونی جامعه است، گذاشت و از چند سال پیش اقدام و عملی که مقام معظم رهبری فرمودند، در قالب کمیته صنعت در استان همدان شروع شده است.

قیاسی بیان کرد: از خردادماه سال 94 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد که تاکنون 396 مصوبه داشت و اکثر مصوبه ها با پیگیری های مجدانه استاندار همدان انجام و به نتیجه رسیده است.

وی باز تولید شرکت کیان کرد ملایر را از جمله این مصوبات عنوان کرد و افزود: شرکت ذوب آهن ملایر نیز بزودی با مدیریت جدید شروع به کار مجدد می کند که نویدی خوش برای جوانان جویای کار و صنعت فولاد این شهرستان است.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات سازنده دولت تدبیر و امید در رفع موانع تولیدی و صنعتی اظهار کرد: در این راستا دولت 15 هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات جدید و به منظور فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص داده است.

قیاسی گفت: امیدواریم اولین استانی باشیم که واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و طرح هایی که هنوز به تولید نرسیده اند را به نتیجه رسانده و همانند اجرای اقتصاد مقاومتی از اولین ها در سطح کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ سیاست های 24 بندی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید با اعتقاد کامل، پای بند است که این ماموریت مهم را با همراهی سه قوا، همه نهادها و ارگان ها و مردم به نتیجه برساند.

معاون استاندار همدان اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راه ماندگاری ایران اسلامی دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصادی است که بالنده، پویا و روبه جلو برای ماندگاری همیشگی پیش می رود.

قیاسی افزود: با وجود اینکه ایران اسلامی در تمامی زمینه ها بسیار خوش درخشیده، اما در اقتصاد باز مانده و لنگ می زند و این امر نشان می دهد که پیوسته دست استکبار در کار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت از سرمایه گذاران، باید همواره در کنار صنعتگران باشیم، اظهار کرد: زیرساخت ها و بستر توسعه در ملایر مهیا است و گام های این شهرستان بلندتر از سایر نقاط استان است.

 

نظر شما