بازدید استاندار از مراحل بازسازی و تجهیز آکادمی والیبال ارومیه

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۸:۳۵:۴۵
کد خبر: ۴۱۸۸۲۳
بازدید استاندار از مراحل بازسازی و تجهیز آکادمی والیبال ارومیه
سعادت استاندار آذربایجان غربی گفت: راه اندازی و افتتاح آکادمی والیبال در شهر والیبال خیز ارومیه از ضروریات ورزشی استان است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت از مراحل بازسازی و تجهیز آکادمی والیبال در سالن جهان پهلوان تختی ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید استاندار آذربایجان غربی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، رئیس هیات والیبال و یدالله کارگرپیشه پیشکسوت والیبال استان نیز حضور داشتند.

قربانعلی سعادت در حین بازدید از سالن شماره یک تختی ارومیه گفت: افتتاح آکادمی والیبال استان در شهرستان ارومیه می تواند به رشد والیبال این خطه که سرآمد والیبال کشور و حتی آسیا است، کمک کند.

فروزان رئیس هیات والیبال آذربایجان غربی نیز در این بازدید با اشاره به نیاز بازسازی و تعمیر این سالن گفت: ایجاد این آکادمی والیبال با توجه به تخصصی کردن ورزش پایه استان در جهت کشف استعدادهای این رشته و پرورش آنها انجام می شود و هیات والیبال تمام توان خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

وی اظهار کرد: امیدواریم با حمایت استاندار و اداره کل ورزش و جوانان استان به زودی عملیات بازسازی و تعمیر اساسی این سالن را با موفقیت انجام شود تا بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این آکادمی باشیم.

سعادت پس از بازدید از تمامی محوطه سالن، رختکن و اتاق های کار این مجموعه، دستور لازم در خصوص آغاز عملیات تعمیر و بازسازی این سالن برای افتتاح اولین آکادمی تخصصی والیبال استان را صادر کرد تا به زودی شاهد فعالیت آموزش والیبال برای استعدادهای والیبالی ارومیه باشیم.

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه راه اندازی آکادمی تخصصی والیبال ارومیه سال گذشته بین اداره کل ورزش وجوانان و هیات والیبال آذربایجان غربی امضا شده است.

بر اساس اعلام مسئولان هیات والیبال استان با توجه به فرسودگی سالن تختی ارومیه، مبلغ پنج میلیارد ریال برای تعمیرات اساسی و تغییرات آن برای آکادمی والیبال نیاز است.

در این آکادمی نونهالان و نوجوانانی که از طریق استعدادیابی انتخاب شده‌اند، زیر نظر مربیان به صورت علمی و عملی در طول سال به آموزش و یادگیری والیبال خواهند پرداخت.

شهر ارومیه بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت در رشته والیبال دارد و یدالله کارگرپیشه نخستین والیبالیستی است که در دهه ۴۰ موفق به حضور در ترکیب تیم ملی شده و به مدت ۱۶ سال متوالی به عنوان بازیکن، کاپیتان و سرمربی در معیت تیم های ملی ایران بوده است.

 

 

 

نظر شما