استاندار فارس :

بزرگراه شیراز – اهواز یکی از مهم ترین محورهای ترانزیتی استان می باشد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۰:۰۷:۴۳
کد خبر: ۴۱۸۹۱۴
بزرگراه شیراز – اهواز یکی از مهم ترین محورهای ترانزیتی استان می باشد
استاندار فارس گفت: بزرگراه شیراز – اهواز مهم ترین محور ترانزیتی استان بعد از آزادراه شیراز-اصفهان خواهد بود.
به گزارش  خبرگزاری برنا ازفارس، سید محمد علی افشانی درحاشیه بازدید از بزرگراه شیراز – اهواز اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت پروژه قابل قبول بوده و امیدواریم که در آینده نیز بهتر شود.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر از استان های فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد می توانند از مزایای آن استفاده نمایند.
استاندار فارس ابراز داشت: تردد سالانه بیش از صدهزار نفر زائر کربلا از مسیر شیراز به سمت شلمچه اولویت خاصی را برای این محور بوجود آورده است.
افشانی گفت:  تامین سنگ آهن فولاد خوزستان از طریق گلکهر کرمان و مسیر تردد آن از این محور سبب شده تا این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار باشد و بسیار حساس و تاثیر گذار شود.
وی ابراز داشت: از همان ابتدای شروع مسئولیتم در فارس با اولویت به این پروژه نگاه کردم و طی جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء داشتیم سبب شد تا این پروژه فعال شود و پیمانکار نیز قول مساعد داده است تا سال آینده آن را به اتمام برساند.
استاندار فارس گفت: طی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این محور مقرر گردید تا اعتبار لازم برای پیشرفت فیزیکی کار از محل اوراق خزانه اسلامی تامین شود.
افشانی افزود: طول این پروژه از ابتدا تا انتها 500 کیلومتر می باشد که هم اکنون بیش از 50 درصد کار اجرا شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این محور بزرگراه نمی باشد که برای تبدیل شدن به بزرگراه نیازمند اصلاحاتی می باشد.
استاندار فارس همچنین خطاب به پیمانکاران پروژه اظهار داشت: حفظ یک درخت به اندازه نجات جان یک انسان اهمیت دارد از این رو در طول احداث مسیر نباید هیچ درختی بدلیل کاهش هزینه ها قطع شود بلکه اگر هزینه زیاد تری را برای اصلاح مسیر انجام دهیم تا درختی باقی بماند ارزشمندتر خواهد بود.
 افشانی ادامه داد: ضمن حفظ درختان حاشیه مسیر، توقفگاه هایی را اطراف آنها احداث نمائید تا مسافران بتوانند در آن مکان ها استراحت نمایند.
استاندار فارس تاکید کرد: خاکبرداری هایی که انجام می شود باید در محل های مناسب که مورد تائید سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد به گونه ای دپو شود که دارای فرم های خاصی باشد که چشم انداز زیبایی را در منظر بینندگان و مسافران داشته باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز