آهنگساز لرستانی آثار سالار عقیلی در گفت وگو با برنا بازار شایعات علیه خود را تکذیب کرد:

من لرهستم و با موسیقی لرستان زاده شده ام

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۰:۲۸:۱۷
کد خبر: ۴۱۸۹۲۷
من لرهستم و با موسیقی لرستان زاده شده ام
رضا دربندی،نوازنده سنتور و سازهای کوبه ای و آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی،درگفت و گو با خبرنگار برنا ،انتشار شایعات منتسب به خود در فضای مجازی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،رضا دربندی،نوازنده سنتور و سازهای کوبه ای و آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی،درگفت و گو با خبرنگار برنا ،انتشار شایعات منتسب به خود در فضای مجازی را تکذیب کرد.

او که فرزند هنرمند فقید،زنده یاد رامین دربندی " از پیشکسوتان موسیقی لرستان و نوازنده آثار ماندگاری همچون "دایه دایه" و "تا نفس دارم می جنگم" " است،گفت:چند روز پیش به واسطه اطلاع رسانی یکی از دوستانم متوجه شدم که برخی افراد سودجو و عده ای دلال شایعه،در اقدامی غیراخلاقی، به انتشار خبری کذب مبنی بر اینکه "رضا دربندی از هویت و اصالت قومی و قبیله ای خود "قوم لُر"زاویه گرفته" مبادرت ورزیده اند که لازم دانستم جهت تنویر افکار عمومی،مطالبی بیان کنم.

این هنرمند لرستانی الاصل در ادامه افزود:اینجانب با افتخار،لُر زاده بودنم را در حرف و در عمل،در مصاحبه ها،اجراها و فضای حقیقی و مجاز همواره عنوان کرده ام و گواه این ادعا،خلق و انتشار آثاری است که ریشه در فرهنگ و هنر سرزمین مفرغ و بلوط و حماسه "لرستان " دارد.

دربندی ادامه داد:من سالهاست که به واسطه حضور گاه به گاه در لرستان و برگزاری کلاسهای آموزشی در زادگاهم "خرم آباد"، از طریق هنر موسیقی و تولید و انتشار آثاری همچون آلبوم (یار یار) به آهنگسازی و خوانندگی خود، آلبوم(سرزمین پدری) به آهنگسازی خودم و خوانندگی حشمت رجب زاده، آلبوم (بهارانه) به آهنگسازی بنده و با صدای فیروز رضایی، آلبوم(میراث عشق) به آهنگسازی مسلم علیپور و با صدای استاد فرج علیپور، آلبوم (بزران) با آهنگسازی همایون پشتدار و صدای استاد ایرج رحمانپور، آلبوم (غم عشق) با آهنگسازی همایون پشتدار و خوانندگی آقای احمدی،آلبوم در دست تهیه (نتار) با تنظیم بنده و خوانندگی رحیم منصوری و چند آلبوم دیگر که در این مجال نمی گنجد، سعی در معرفی فرهنگ و هنر قوم بزرگ لُر، در داخل و خارج کشور کرده ام،اگر چه فعالیتهای صورت گرفته توسط من،در مقابل غنای فرهنگی سرزمینم کافی نبوده، اما این اطمینان را دارم که روزی در پیشگاه خداوند متعال،همشهریان و همولایتی های عزیزم و هموطنانی که از جان و دل دوستشان دارم،شرمسار نخواهم بود و در رویارویی با وجدان بیدار خویش خواهم گفت که "رضا دربندی" هرآنچه داشت، بی منت در راه مردمش خرج کرد !

 

آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم فصل عاشقی سالار عقیلی، به دعوت گروه موسیقی لرستان از وی، برای حضور در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت:به دلایلی، سالها از حضور در جشنواره موسیقی فجر خودداری کردم اما،سال 1393،به دعوت گروه محترم استاد ایرج رحمانپور،تصمیم گرفتم تا به حرمت شهر و دیارم و به نام لرستان، از تصمیم خود صرف نظر کنم و در این جشنواره شرکت کنم، که این اتفاق افتاد و من در آن سال،قطعاتی از موسیقی لرستان را بر صحنه فجر نواختم. حال سوال اینجاست، آیا کسی که آواها و نواهای سرزمین پدری را سینه به سینه آموخته و در گوشه گوشه ی دنیا جار زده، می تواند خود را غیر لُر معرفی کند ؟!

رضا دربندی تصریح کرد:ایده پردازان این ادعای کذب، از کدام منبع دریافته اند که بنده خود را غیر لُر معرفی کرده ام؟! آیا مدارک و مستنداتی دال بر صحت ادعای دروغین خویش دارند ؟!

وی ادامه داد: سوال جدی و اساسی من از تئوریسین های شایعه این است، شمایی که اینگونه بر طبل دروغ می کوبید، خود، چه گُلی به سر فرهنگ و هنر لرستان زده اید ؟؟؟

او در پایان گفت: من لُرم، با موسیقی لرستان زاده شده ام، در سایه سار بلوط و دامنه سرسبز زاگرس نواخته ام، و با موسیقی لرستان خواهم مُرد.

 

گفت وگو : امین ساکی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز