زالوپروری در خراسان رضوی رونق می‌گیرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۱۸۹۹۶
زالوپروری در خراسان رضوی رونق می‌گیرد
مدیر امورآبزیان و شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به دلیل گسترش اقبال عمومی به طب سنتی و زالو درمانی در سنوات اخیر تولید و پرورش این موجود آبزی به تجارتی سودمند تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا مهدی‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 8 فقره موافقت اصولی به منظور پرورش زالو در استان صادر شده است، گفت: یکی از آن‌ها با ظرفیت اسمی 500 هزار قطعه در سال در حال فعالیت است.

وی ظرفیت اسمی این مراکز را 430 هزار قطعه در سال عنوان و اظهار کرد:پس از بهره‌برداری به این تولید دست پیدا خواهیم کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اهمیت زالودرمـانی در بیـن مردم جهان، صنعت تکثیر و پرورش زالوی طبی می‌تواند تحول چشمگیری در رشد اقتـصـادی، صادرات و اشتغال‌زایی استان به وجود بیاورد.

مهدی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: زالو از 2500 سال قبل در کشورهای مختلف از جمله هند، یـونان، روم، ایران و اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و خاصیت درمانی زالو در بزاق دهان اوست که ماده ضـد انـعقاد خون بنـام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و بـاز شدن گرفتگی رگ‌ها و در نتیجه افزایش خون رسانی بـه مغز و بدن می شود و از آن برای درمان گروه متنوعی از بیماری‌ها و از جمله سردرد، امراض قلبی، ضعف قوای جنسی، پارکینسون، آلزایمر، زخم معده، التهابات کبدی و ...استـفاده می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز