معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی:

مساله افزایش ریزگردها در گناباد و بجستان صرفا یک مساله محلی نیست

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۱:۲۹:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۰۱۱
مساله افزایش ریزگردها در گناباد و بجستان صرفا یک مساله محلی نیست
به دنبال بروز مشکلات اخیرناشی از افزایش ریزگردها در گناباد و بجستان, جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این جلسه مدیران کل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران استانداری، مشاور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران شهرستان های گناباد و بجستان، نماینده مردم شهرستان های مذکور در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل منابع طبیعی , هواشناسی و نمایندگانی از دیگر ادارات ذی ربط استانی  حضور داشتند.

محمد مقدوری معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت: مساله افزایش ریزگردها درگناباد و بجستان صرفا یک مساله محلی نیست و اگر چاره اندیشی نشود , ممکن است دامنه ی آن به دیگر مناطق استان نیز گسترش پیدا کند.

در این جلسه , مسائلی از جمله : تاثیر دو دهه خشکسالی درتشدید فعالیت کانون های فرسایش خاک به عنوان مهمترین عامل از سوی متخصصان و مدیران مربوطه و همچنین افزایش مهاجرت  در سالیان اخیر و لزوم جلوگیری از گسترش این پدیده به مناطق مرکزی استان مطرح شد.

در این جلسه , مقرر شد سریعا کارگروهی با محوریت منابع طبیعی و عضویت آب منطقه ای , جهادکشاورزی , سازمان مدیریت , محیط زیست و مسئولان محلی تشکیل شود تا مجموعه اقدامات مورد نیاز و به ویژه اقداماتی که مستلزم تخصیص اعتبار است را در قالب برنامه ای ذیل برنامه ششم توسعه ارائه کنند.

تامین منابع مالی نیز از طرق استانی و ( ترجیحا ) ملی , با پیگیری مقامات استان و نماینده گناباد و بجستان درمجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت.

 همچنین , سهم اعتبارات استانی شهرستان های گناباد و بجستان برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه های مربوطه 20درصد افزایش یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز