تولیدانیمیشن "زندگی خلبان شهید چاغروند" در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۴:۱۸
کد خبر: ۴۱۹۱۱۱
تولیدانیمیشن زندگی خلبان شهید چاغروند در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان
انیمیشن "زندگی خلبان شهید چاغروند" در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،انیمیشن "زندگی خلبان شهید چاغروند" در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شد.

امیدی پور رئیس این حوزه ضمن اعلام این خبر افزود: این خلبان دلاور لرستانی در یکی از عملیات های دفاع مقدس همراه با دو خدمه دیگر به دلیل اصابت گلوله به هلیکوپتر مجبور به فرود اضطراری در خاک دشمن می شود.

پس از اسارت فرمانده عراقی در همان جا از او می خواهد به امام امت توهین کند که ایشان امتناع می کند. فرمانده عراقی با سرنیزه ضرباتی به کتف و پای او وارد می کند و دوباره خواسته خود را تکرار می کند. ایشان باز هم امتناع می کنند تا این که مانند مولایش حسین (ع) سر ایشان را از بدن جدا می کنند و به فیض عظمای شهادت نائل می شود. جسد ایشان توسط پیر مردی از مردم روستای مرزی که از دور شاهد اتفاق بوده اند چند روز بعد مخفیانه در محل شهادت دفن می شود. بعثی ها پس از آگاهی از موضوع پیرمرد را نیز به شهادت می رسانند و فرزند پیرمرد به کویت می گریزد. تا سال 62 هیچ کس از سرنوشت شهید چاغروند و همراهانش اطلاعی نداشته است. تا این که در سال 62 فرزند پیرمرد به ایران آمده و با مراجعه به هوا نیروز پرده از این راز برمی دارد. پس از اعزام تیم تفحص به محل پیکر ایشان به زادگاهش انتقال می یابد.

این اثر به کارگردانی خانم مرضیه میرزاده در واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان تولید شده و قرار است پس از رو نمایی از سیمای مرکز لرستان پخش شود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز