با حضور استاندار قزوین؛

کلنگ ساخت زمین الحاقی بیمارستان شهیدرجایی به زمین زده شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۲:۵۱
کد خبر: ۴۱۹۱۱۷
کلنگ ساخت زمین الحاقی بیمارستان شهیدرجایی به زمین زده شد
در مراسمی با حضور استاندار قزوین عملیات اجرایی ساخت بخش الحاقی و طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی شهیدرجایی قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندارقزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از مسوولان استانی کلنگ ساخت بخش الحاقی بیمارستان شهیدرجایی قزوین به زمین زده شد.

همتی در مراسم کلنگ زنی توسعه ساختمان بیمارستان شهیدرجایی قزوین، گفت: هم اکنون ساخت این بیمارستان در مرحله مکان یابی قرار داشته و پس از آن توسط بانک پاسارگاد برای ساخت آن اقدام لازم به عمل می آید.

وی اضافه کرد: امیدواریم این طرح بزرگ که با رویکرد گردشگری درمانی ساخته می شود، بتواند بسترساز رونق اقتصادی استان در بخش های گردشگری و پزشکی باشد.

همتی توسعه گردشگری سلامت را از اولویت های استان برشمرد و ادامه داد: با توجه به قرار دادن منابع و سرمایه های استان در اختیار فعالان این عرصه، باید طوری برنامه ریزی کرد تا بخش خصوصی در حوزه های مختلف گردشگری سلامت، نقش آفرینی و سرمایه گذاری کنند.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به کمبود شدید تخت های بیمارستانی در استان، گفت: این مهم به همراه وضعیت ناکافی خدمات بهداشتی، درمانی در برخی بخش ها موجب شده تا بسیاری از مردم استان برای درمان به پایتخت مراجعه کنند.

همتی گفت: باید با ایجاد شرایط متعارف، نیازهای مردم را تامین و به سمت افزایش ارائه مطلوب خدمات و افزایش تخت های بیمارستانی حرکت کنیم.

وی ساخت و تکمیل بیمارستان یک هزار تختخوابی با مشارکت بخش خصوصی، بیمارستان 700تختخوابی، بیمارستان نیمه کاره اهدایی شورای شهر الوند و بیمارستان 64تختخوابی در محدوده شهرک مهرگان را از جمله اقدام های دولت در راستای بهبود وضعیت درمان این استان اعلام کرد.

همتی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص استان و واقع شدن در محل تردد استان های جنوبی و شرقی با شمال و غرب کشور، وجود تخت های مناسب و کافی در استان از جمله موارد مهمی است که باید به طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد تا علاوه بر تامین نیازهای استان، ظرفیتی مازاد برای مراجعه سایر استان ها نیز باشد.

استاندار قزوین با تقدیر از خدمات کادر پزشکی و درمانی استان در ارائه خدمات به مردم، اضافه کرد: با عزمی که در دولت تدبیر و امید با وجود کمبودها و فشارها وجود دارد، طرح تحول سلامت به عنوان یکی از موفق ترین طرح های دولت مورد رضایت عموم قرار گرفته و با اراده دولت، وزیر بهداشت و همکاران دانشگاه علوم پزشکی بی شک به سمت رفع کمبودها گام برخواهیم داشت.

بخش الحاقی بیمارستان شهیدرجایی در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع در هفت طبقه ساخته می شود که در آن بخش های جراحی، اورژانس، اتاق عمل، پیش بینی شده است.

بخش الحاقی مرکز آموزشی درمانی با ۴۰۰میلیارد ریال اعتبارات داخلی دانشگاه، در مدت سه سال ساخته می شود.

با اجرای طرح توسعه در بیمارستان شهیدرجایی امکان ارائه خدمات متنوع پزشکی به بیماران فراهم شده و کمبود تخت های تروما برطرف می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز